۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 789219

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به نمایندگان مجلس، با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن طرح شفافیت آرای نمایندگان نوشت: با وجود گذشت ۲ سال از شروع به کار مجلس یازدهم، همچنان شاهد چشم‌انتظاری مردم در تحقق این شعار هستیم.

بلاتکلیفی  طرح «شفافیت آرا» مجلس یازدهم

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نکاتی را درباره طرح «شفافیت آراء نمایندگان» تذکر داده است.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

« عمده صلاح کشور به صلاح این نهاد (مجلس) بستگی دارد و عمده فساد کشور نیز به فساد این نهاد ارتباط دارد و شفافیت یا عدم شفافیت آرا، نه تنها نقش کلیدی در فساد و صلاح این نهاد که تاثیر عمده ای در فساد و صلاح عمومی جامعه دارد؛ چراکه دسترسی آزادانه به اطلاعات و علنی بودن آن شرط مقدم مقابله با فساد است.

عده عدیدی از نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی در زمان انتخابات مجلس با شعار شفافیت به جلب رای مردم پرداخته و با تاکید بر آن وارد مجلس شدند؛ اما مع‌الاسف با وجود گذشت ۲ سال از شروع به کار مجلس یازدهم، همچنان شاهد چشم انتظاری مردم در تحقق این شعار هستیم.

رهبر انقلاب با اعتماد به شما، این دوره مجلس را انقلابی خواندند، در حالی که مجلس انقلابی مطالبه ایشان در بحث شفافیت را که "مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد" بر زمین گذاشته است.

نامحرم دانستن مردم و فاصله گرفتن از آنان، تنها عاملی بر ایجاد سوء ظن مردم نسبت به مسئولان است؛ از همین رو امید می رود در ادامه شاهد تغییر مسیر از ذبح اعتماد ملی به جلب اعتماد عمومی باشیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.