رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طرح سامانه‌های نوین آبیاری در گستره حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شده است.

۱۰ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محمد اورانی افزود: تاکنون در سطح ۱۸۹ هزار و ۸۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده است که شامل آبیاری قطره‌ای، بارانی و کم فشار می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیشترین سطح اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری در خراسان رضوی طی سال جاری به ترتیب مربوط به  شهرستانهای رشتخوار با هزار و ۲۱۸ هکتار، نیشابور با ۶۴۴ هکتار و بردسکن با ۶۳۰ هکتار ثبت شده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، استان خراسان رضوی در میزان اجرایی کردن طرح سامانه‌های آبیاری نوین طی امسال رتبه اول کشور و از نظر سطح اجرا، رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

اورانی ادامه داد: طرحهای اجرا شده و در دست اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در خراسان رضوی مربوط به اعتبارات سال ۱۳۹۸ و قبل از آن است.

وی اعتبارات مصوب امسال خراسان رضوی برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین را هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: تاکنون ۲۳۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال از این حجم اعتبار تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون سازمان در همین چهارچوب در حال معرفی پروژه‌های سامانه‌های آبیاری نوین استان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

۳۶۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند. سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید و عرضه ۸۳ نوع محصول در خراسان رضوی زیر کشت می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.