۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 789913

«جناب‌عالی» به نویسندگی مشترک عادل تبریزی و رویا خسرونجدی در ۱۵ قسمت تولید می‌شود و با نگاهی طنز به نقد نظام‌های اداری کشور می‌پردازد.

نقد نظام اداری با زبان طنز

عادل تبریزی پیش از این نخستین فیلم سینمایی خود را با عنوان «گیج‌گاه» کارگردانی کرده بود و اکنون نخستین تجربه ساخت سریال را پشت سر می‌گذارد.
زمان دقیق پخش و شبکه پخش‌کننده این سریال هنوز مشخص نشده، اما به زودی معلوم خواهد شد این کمدی نمایشی در نوروز ۱۴۰۱ از تلویزیون پخش خواهد شد یا شبکه‌های نمایش خانگی. به بهانه سریال جناب‌عالی گپی کوتاه با «عادل تبریزی» کارگردان این سریال زدیم که می‌خوانید.

شما در آثارتان اغلب از زبان طنز خاصی استفاده می‌کنید، آیا در «جناب‌عالی» هم شاهد چنین طنزی هستیم؟

از همان سال ۱۳۸۰ که نخستین فیلم کوتاهم را ساختم، شکل زبان طنزی مورد پسندم بود که آن را در فیلم‌های کوتاهم به کار گرفتم. این زبان تا فیلم سینمایی گیج‌گاه تداوم پیدا کرد و حالا به سریال جناب‌عالی رسیده است. این سریال دقیقاً در مسیر فیلم‌سازی من قرار دارد.

چطور به این زبان طنز رسیدید؟

خیلی اتفاقی سمت این زبان نرفتم، تجربه‌های ساختن فیلم‌های کوتاه من را به این زبان رسانده است.

درباره موضوع و ژانر سریال جناب‌عالی بیشتر توضیح دهید.

جناب عالی یک کمدی موقعیت اجتماعی است که می‌تواند تأثیر خوبی روی همه اقشار جامعه داشته باشد. این مجموعه اگر در زمان مناسبی نمایش داده شود می‌تواند مؤثر باشد. خوشبختانه تیم بازیگران این سریال، بسیار کامل است و در درست‌ترین انتخاب‌ها در سیر مسیر فیلم‌نامه انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.