مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: تاکنون در این مجموعه فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نداشتیم، که با برنامه ریزی‌های انجام شده «چادرخانه» کاخ گلستان برای فضای موزه‌ای اختصاص یافت.

«چادرخانه» کاخ گلستان نمایشگاه موزه‌ای شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آفرین امامی روز یکشنبه - ۱۵ اسفندماه - در مراسم روز درختکاری گفت: باغ ایرانی مفهومی گسترده با قدمتی به درازنای زندگی در فلات ایران و به دشواری پهنه سکونت در این سرزمین است و چنان که پیداست دارای نظم‌یافتگی سنجیده و قوام‌یافته‌ای است که می‌تواند تعبیرهایی ملموس نیز به دست دهد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: باغ کاخ گلستان خیال‌انگیز است. مجلسی موزون از انواع گل‌های رنگارنگ و عرضه‌کننده نمونه‌ای قابل توجه از باغ ایرانی است. ثبت قصر گلستان در میراث بشری علاوه بر توجه به شاخصه‌های باغ ایرانی، تاکیدی بر موجودیت باغ گلستان از دیدگاه نگهداری و بهره‌وری در فضایی لجام‌گسیخته و نامانوس با اوست.

امامی تصریح کرد: درخت به‌عنوان عنصر اساسی باغ ایرانی نشانه‌ای از حیات و نمودی در اشارت به زندگی به مثابه امر متعالی در سپهر اندیشه ایرانیان است.

وی گفت: در برنامه‌های کاخ گلستان، فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نداشتیم، خوشبختانه با تلاش همکارانم و حمایت اداره‌کل موزه‌ها و امور پایگاه‌ها، «چادرخانه» کاخ گلستان به عنوان فضای موزه‌ای در نظر گرفته شده است و امروز نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده کاخ گلستان با محوریت درخت به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بیان کرد: امروز نمایشگاه‌های درخت زندگی و تمبرهای نوروزی ایران در کاخ گلستان افتتاح شد و تا پایان نوروز میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ ایران است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.