یکی از هنرمندانی که در مراسم نخستین جایزه حکیم نظامی، مورد تجلیل قرار گرفت و نشان یونسکو به او اهدا شد بهروز غریب‌پور، کارگردان تئاتر و خالق اپرای لیلی و مجنون است.

مشاهیر ادبی ایران در جهان یگانه هستند
غریب‌پور پس از دریافت این نشان در گفت‌وگو با قدس گفت: حافظ، سعدی، فردوسی، حکیم نظامی، خواجوی کرمانی و... پایه‌های محکم ادبیات در حوزه‌های مختلف دانش، فضل و خلاقیت هستند که در کنار هم معنا دارند و لازم است در حوزه‌های مختلف ادبی و هنری به همه آن‌ها پرداخته شود.
وی افزود: تا اپراها و فیلم‌ها ساخته نشود و کتاب‌ها خوانده نشود، بزرگان و مفاخر در اختیار ما نیستند. باید در تمام روزهای سال ارکستر سمفونیک ما از شاعران و بزرگان اپرا بنوازد. من برای اپرای لیلی و مجنون هزینه زیادی کردم.  این کارگردان تئاتر با بیان اینکه در حوزه مشاهیر در هنر نمایش و سینما کوتاهی کرده‌ایم، متذکر شد: یک سلسله کار نمایشی براساس هفت‌خان رستم همراه با جنگ رستم و سهراب در کنار به نمایش درآوردن آثاری از حکیم نظامی کارگردانی کرده‌ام و هدفم از این موضوع پرداختن به جنبه دراماتیک مشاهیر، مفاخر و آثار ادبی آن‌ها بوده است.  غریب‌پور معتقد است نباید به برگزاری یک همایش و یا سخنرانی اکتفا کرد بلکه باید در طول سال به معرفی آثار، معانی و نمادهایی که مفاخر ادبی ایران در آثار خود داشته‌اند، توجه شود و اگر هنرمندی از روی علاقه چنین کاری می‌کند بایدمورد حمایت قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.