رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون و در ایام نوروز پیش رو بیش از ۵۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی روزانه وارد مشهد می شوند.

۵۳ هزار مسافر روزانه با ناوگان حمل و نقل عمومی وارد مشهد می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، کریم نوایی نظامی افزود: از مجموع این تعداد مسافر ۲۵ هزار نفر از طریق ناوگان اتوبوس و مینی بوس برون شهری و خودروهای سواری کرایه، ۱۶ هزار نفر از طریق ناوگان ریلی و ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیز از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد می شوند و تقریبا همین تعداد مسافر نیز با همین ظرفیت مشهد را ترک می کنند.

وی ادامه داد:در حال حاضر به شکل متغیر روزانه ۶۰۰ تا هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برون شهری در پایانه امام رضا(ع) جا به جایی مسافران در این پایانه بزرگ در شرق کشور را برعهده دارند و در روزهای پیش رو مشکلی برای جا به جایی مسافران نداریم.

مسوول کمیته حمل و نقل و آمار قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: با توجه به پیش بینی زمان خروج مسافران نوروزی، برای تامین ناوگان اتوبوسی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ فروردین با کمبود روزانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه خواهیم بود.

نوایی افزود: با هماهنگی ایجاد شده با برخی شرکتها و نهادها تاکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس روزانه تامین شده و مقرر شد بقیه ناوگان نیز با هماهنگی و همراهی استانهای گلستان، مازندران و اصفهان که در روزهای پرچالش ذکر شده بیشترین مسافر خروجی مشهد را دارند تامین شود.

شهرستان مشهد افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد و در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است و در مجموع حداکثر ۱۵ درصد از این جمعیت، ناوگان حمل و نقل عمومی را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.