معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری آیین معنوی تحویل سال در ۱۸۰۰ بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد.

آیین معنوی تحویل سال نو در ۱۸۰۰ بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا عادل امروز  در نشست خبری طرح نوروزی آرامش بهاری ۱۴۰۱ با بیان اینکه طرح ارامش بهاری از ۲۸ اسفندماه جاری الی ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، افزود: در این ایام همچنین ۵۸۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه با ارایه خدمات پاسخگویی به مسایل شرعی و ارایه فعالیت های فرهنگی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۱۵۰۰ مبلغ مجرب برای پاسخگویی به مسایل شرعی در بقاع متبرکه مستقر خواهند شد، تصریح کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ همچنین ۵۵۰ دوره تابلو نمایشگاهی در امام زادگان جهت بازدید علاقه مندان نصب خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته همچنین در قالب کمک به خانواده های نیازمند طرح قرار دوازدهم بر مبنای ارایه بسته های حمایتی ارزاق عمومی در روز ۱۲ فروردین در سراسر کشور اجرا می شود.

عادل با بیان اینکه عموم مردم کشورمان برای برگزاری آیین تحویل سال نو با اشتیاق خاصی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه حضور خواهند داشت، گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ حدود چهار میلیون نفر زائر در لحظه تحویل سال نو در امام زادگان حضور داشتند.

به گفته وی، انگیزه زیارت اهل قبور در ایام آغازین سال نو، قرار گرفتن مسیر مسافرت های نوروزی و آمادگی میزبانی در بقاع متبرکه و هماهنگی و توجیه عوامل برگزاری این رزمایش بزرگ فرهنگی از دیگر دلایل استقبال مردم در این ایام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: بر پایی غرفه های کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و اعتقادی، ترویج سبگ زندگی، عرضه محصولات عفاف و حجاب از دیگر برنامه هایی اجرایی این ایام است.

وی با تاکید بر اقامه نماز جماعت و ارائه برنامه های فرهنگی و سخنرانی در ایام نوروز در بقاع شاخص گفت: ظرفیت اسکان دائم در بقاع متبرکه با بیش از ۴۳۰۰ اتاق به حدود ۱۵ هزار نفر در هر شب خواهد رسید.

عادل با بیان اینکه تمامی بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی داخل و محیط پیرامون آن آماده برگزار آیین تحویل سال نو خواهد بود، گفت: اجرای طرح مهر تحصیلی و ارائه بسته های حمایتی لوازم التحریر به خانواده دانش آموزان نیازمند از دیگر اقدامات به انجام رسیده این معاونت است.

منبع: ایرنا
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.