عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به گردن زدن ۸۱ نفر در عربستان و سکوت غرب در قبال این موضوع، گفت: سازمان‌های بین‌المللی باید به برخوردهای دوگانه خود پایان دهند.

سازمان‌های بین‌المللی به برخوردهای دوگانه خود پایان دهند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان، اظهار کرد: سوال اینجاست که مدعیان دفاع از حقوق بشر که در مسائل مختلف از جمله اتفاقات صورت گرفته در اکراین فریاد حقوق بشر سر می‌دهند چرا در قبال این اعدام‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اعدامی‌ها در عربستان ۱۳ سال بیشتر نداشته، افزود: بعضی مقامات اروپایی در اظهارنظرهایشان در بیان اتفاقات اوکراین عنوان می‌کردند که جان مردم اکراین همانند مردم خاورمیانه نیست و حیف است که حتی یک اوکراینی کشته شود که این نشان دهنده اوج بی شرمی آنان است.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: رفتار دوگانه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه در حوزه حقوق بشر مایه تاسف است اگر در کشورهایی که در بلوک غرب و مورد حمایت آمریکا و اروپا هستند اتفاق بیفتد سرعت واکنش نشان داده و واویلا سر می‌دهند؛ اما اگر در یک کشور مستضعف و یا که یک کشور مسلمان جنگی رخ دهد و مردم توسط دشمن کشته شوند سکوت اختیار می‌کنند گویا که اصلا اتفاقی نیفتاده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: کشتن انسان‌های بیگناه چه در اوکراین باشد چه در یمن چه در عربستان و چه در هر کشور دیگری نقض حقوق بشر است و نهادها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باید در دفاع از جان انسان‌ها به موضوع ورود پیدا کنند.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی باید به این رویه و رفتار با خود پایان دهند و به جای آنکه حقوق بشر و دیگر ابزارها را در مسیر خواسته‌های آمریکا و غرب به خدمت بگیرند به موضوع حقوق بشر و مسائل مرتبط با ملت‌ها و حقوق مردم در حوزه‌های مختلف نگاهی واقع‌بینانه داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.