فرستاده سازمان ملل در یمن اعلام کرد که در مسقط با محمد عبدالسلام از رهبران انصارالله و مسئولان عمانی برقراری آتش بس در طول ماه مبارک رمضان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

فرستاده سازمان ملل در یمن برقراری آتش بس درماه رمضان را بررسی کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر فرستاده سازمان ملل در یمن  در توییتی با اعلام این مطلب، اعلام کرد: گرانس گراندبرگ دراین مذاکرات با اشاره به گفت وگوها در اردن و تلاش ها برای پایان دادن به وضعیت وخیم انسانی در یمن برقراری این آتش بس را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این دفتر بدون  ارائه توضیحات بیشتر بر ادامه گفت و گوها تاکید کرده است.

«هانس گروندبرگ» هفته گذشته طی سخنانی برای شورای امنیت سازمان مل، گفت: من از نیاز فوری به توقف خشونت و ارائه کمک به یمنی‌ها آگاه هستم و بنابراین هم اکنون در حال گفت وگو با طرفین در مورد نیاز به اقدامات فوری برای کاهش تنش و نیز کاهش بحران سوخت هستم.

وی افزود: رایزنی‌های من در حال حاضر بر اولویت‌های فوری و بلندمدت جهت یک دستور کار فرآیند چند مسیره متمرکز است و امیدوارم این آغاز گفت وگوی جدی بین یمنی‌ها برای پایان دادن به جنگ باشد.

نماینده سازمان ملل اضافه کرد: یمنی‌ها همچنان از محدودیت‌های شدید در تردد، تعطیلی فرودگاه صنعا، ادامه درگیری‌ها، گسترش پست‌های بازرسی و بسته شدن راه‌های اصلی در سراسر کشور به‌ویژه در استان تعز رنج می‌برند.

گروندبرگ همچنین گفت: هرگونه اقدام موقتی احتمالی برای کاهش تنش در یمن تنها در صورتی که به وسیله یک روند سیاسی حمایت شود، پابرجا خواهد ماند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.