رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در حوزه دانش بنیان زیر ساخت‌های لازم در کشور ضعیف بوده و این زیر ساخت‌ها باید تقویت شود.

زیر ساخت‌های لازم در حوزه دانش بنیان باید در کشور تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین روشنک در خصوص الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۱ یعنی سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها است اقتصاد کشور را در مسیر مورد نیاز جهت‌دهی و هدایت می‌کنند. همچنین ایشان سال‌های مختلف را بر حسب ضرورت نامگذاری می‌کنند. مقام معظم رهبری با اشراف بر مشکلات موجود بر موضوعات مختلف در شعار سال تاکید می‌کنند. ایشان در بیانات خود تاکید دارند که شعار ندهیم و عملا به دنبال موضوعات باشیم‌.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه دانش بنیان زیر ساخت‌های لازم در کشور ضعیف بوده و این زیر ساخت‌ها باید تقویت شود. از طرفی شرکت‌های دانش بنیان نباید به دنبال اقدامات شعاری باشند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون کدام یک از کالاهای دانش بنیان از خراسان رضوی صادر می‌شود؟. اگرچه در برخی حوزه‌ها مانند صنعت هوا فضا، صنایع هسته‌ای و نظامی در کشور کالاهای دانش بنیان وجود دارد، اما با این وجود باید حوزه دانش بنیان از محور شعارزدگی خارج شود.

روشنک افزود: معاونت علمی و فناوری جمهوری در ابتدا باید حوزه دانش بنیان را تعریف و کالاهای دانش‌بنیان صادر شده را معرفی نماید. همچنین باید در کشورمان مانند سایر دنیا ارتباط با شبکه‌های اجتماعی را آزاد و زیر ساخت‌های اینترنتی را فعال کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه دانش بنیان کسب یک دانش و اجرای آن است و تقلید یا کپی برداری یک کالا در حوزه دانش‌بنیان جایگاهی ندارد، بنابراین در سال جاری باید در حوزه دانش بنیان به خوبی شفاف عمل کنیم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در خصوص اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به شعار سال گفت: به نظر بنده در ابتدا باید انقلاب جدی در نظام آموزشی کشور و دانشگاه ها ایجاد شود و دوم صنعت مونتاژکاری در کشور کمرنگ شده و از این حوزه فاصله بگیریم. سوم اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شعار زدگی فاصله بگیرد. اگر این مسائل انجام شود، زیربناها برای رسیدن به شعار  سال ۱۴۰۱ فراهم خواهد شد.

روشنک درخصوص اشتغال‌آفرینی در شعار سال ۱۴۰۱ بیان کرد: مقام معظم رهبری تنها نمی‌خواهند که در حوزه دانش بنیان اشتغال ایجاد شود بلکه می‌فرمایند کشور ما اولین چیزی که در جامعه و بین جوانان و مردم نیاز دارد، اشتغال است. مسئولین و بخش خصوصی و هر کسی که توانایی دارد باید در سال جاری همت کرده و حداقل یک شغل ایجاد کند. این اشتغال می‌تواند چه در حوزه دانش بنیان و چه غیر دانش بنیان باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.