خروجی سد زاینده‌رود برای تحویل حقابه نوبت دوم کشت کشاورزان شرق اصفهان امشب افزایش می‌یابد.

خروجی سد زاینده‌رود امشب افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان در حال حاضر خروجی سد زاینده‌رود به میزان کمی حدود ۸ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است، اظهار کرد: اکنون آب زاینده‌رود به شهر اصفهان رسیده است، این آب برای محیط زیست است و شب گذشته به ناژوان رسید.

حسین وحیدا با بیان اینکه اکنون خروجی سد زاینده‌رود حدود ۲۰ مترمکعب برثانیه است، افزود: البته برای نوبت دوم کشت کشاورزان شرق اصفهان امشب خروجی سد زاینده‌رود افزایش می‌یابد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان توضیح داد: این آب به مدت ۱۰ روز برای کشاورزان شرق اصفهان رهاسازی می‌شود و با توجه به اینکه اکنون زاینده‌رود جاری است، در این نوبت حقابه نوبت دوم کشاورزان زودتر از دیگر مواقع و در حدود ۲۴ ساعت به سد آبشار می رسد.

وی افزود: تقریباً مشابه بهمن‌ماه و در حدود ۴۷ میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان شرق اصفهان می‌شود.

وحیدا گفت: کشاورزان شرق اصفهان حدود ۳۰ درصد اراضی خود را زیرکشت غله و گلرنگ برده‌اند که در این دوره نسبت به آبیاری هیمن میزان اراضی اقدام می‌کنند.

مهران زینیان- معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان نیز شب گذشته در بخش خبری شبکه اصفهان اعلام کرد که از پنجم فروردین به مدت ۱۰ روز بازگشایی آب زاینده‌رود را به میزان مشابه بهمن‌ماه سال گذشته برای کشاورزان شرق اصفهان خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.