مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به حدود یک هزار زندانی جرائم غیر عمد و محکومان مالی در زندان‌های استان، گفت: بیش از ۹۶ پرونده از زندانیان واجد شرایط در ستاد دیه استان برای ماه مبارک رمضان آماده شده است.

گل‌ریزان ماه رمضان برای آزادی ۹۶ زندانی در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله گرجی‌زاده  با اشاره به برگزاری برنامه یک شهر ضیافت همچون سال‌های گذشته در ماه رمضان، اظهار کرد: امیدواریم با کمک خیرین و مردم نیکوکار اصفهان بتوانیم زمینه آزادی تعدادی از زندانیان واجد شرایط را در این ماه فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۶ پرونده از زندانیان واجد شرایط در ستاد دیه استان برای ماه مبارک رمضان آماده است، گفت: این زندانیان شرایطی داشتند ازجمله اینکه جرم دیگری نداشته‌اند، مدت طولانی در زندان بوده‌اند، حسن رفتار داشته‌اند، شرایط خاصی دارند و پرونده‌های آن‌ها کامل است، به‌طوری‌که همه بررسی‌های لازم انجام شده و همه حوزه‌های مربوطه نظر داده‌اند که باید به آزادی آن‌ها کمک شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان افزود: از ۹۶ نفر زندانی که پرونده آن‌ها برای آزادی در ماه مبارک رمضان آماده شده، دو نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی گفت: تعداد کل زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرائم غیر عمد در زندان‌های استان هستند حدود یک‌هزار نفر است که به‌طور متوسط هر نفر از آن‌ها ۴۰ میلیون تومان برای آزادی نیاز دارد.

گرجی‌زاده با اشاره به آزادی ۷۵۳ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته، گفت: این زندانیان ۲۷۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان بدهی داشتند که برای آزادی آن‌ها ۱۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گذشت شاکی، ۶۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان اعسار و ۳۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض داشتیم.

وی همچنین از کمک ۲۸ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومانی خیرین اصفهانی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان به جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان در برنامه یک شهر ضیافت در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بود نیز از طریق مراجعه و کمک حضوری خیرین در ستاد دیه استان جمع‌آوری شد.

وی با دعوت از مردم نیکوکار استان اصفهان برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده‌هایشان، گفت: امیدواریم امسال شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان نیازمند باشیم. همان‌طور که در سال ۹۹ ۶۷۷ زندانی آزاد شدند، اما این تعداد در سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

گرجی‌زاده با بیان اینکه اصفهان در کمک و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی در کشور رتبه اول را دارد، اظهار امیدواری کرد که امسال و به‌ویژه در ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و مردم اصفهان افراد بیشتری بتوانند به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.