قدس آنلاین :مدیر جهاد کشاورزی نایین در دیدار چند تن از جهادگران دوران دفاع مقدس و خانواده آنان در نایین گفت: جهادگران همان سنگرسازان بی‌سنگر بی‌دعا هستند.

جهادگران سنگرسازان بی‌سنگر هستند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،احمدرضا باقریان در حاشیه دیدار جمعی از فرماندهان مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان با چند تن جهادگران دوران دفاع مقدس و خانواده آنان ، با شاره به اینکه جهادگران همان سنگرسازان بی‌سنگر بی‌دعا هستند، اظهار داشت: در این دیدارها خاطرات دوران دفاع مقدس توسط سنگر سازان بیان شد و رزمندگان و جهادگران قدیمی مسائل ومشکلات خود را بیان کردند.
وی افزود: جهادگران همان سنگرسازان بی سنگر از ارکان مهم جنگ بودند که خدمات شایان و وصف نشدنی را در جبهه ها عرضه داشتند.
مدیر جهاد کشاورزی نایین خاطرنشان کرد: نهاد جهاد سازندگی برای رفع محرومیت در اوایل انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) بنیان‌گذاری شد و خدمات شایسته‌ای را به جامعه محروم به ویژه کشاورزان به انجام رساند که با آغاز جنگ تحمیلی این عزیزان به طور ویژه وارد عرصه دفاع مقدس شدند، در قالب فعالیت‌های مهندسی جنگ نسبت به ساخت سنگر، خاکریز و راهی ویژه برای عبور رزمندگان به صورت خارق العاده فعالیت کردند.
وی تصریح کرد: جهادگران این مردان بی ادعا در گذشته موفق شدند برگ افتخاری را از سوی رهبر انقلاب با عنوان سنگرساز بی‌سنگر دریافت کنند و امروز در عرصه‌های مختلف نیز خدمات شایسته‌ای را به انجام برسانند و همیشه مورد افتخار هستند.
باقریان با اشاره به لقب سنگر سازان بی سنگر خاطرنشان ساخت: نیروهای جهاد سازندگی قبل از عملیات و قبل از نیروهای رزمی، وارد منطقه عملیاتی می‌شدند و به ساخت سنگر و هموار کردن زمین می‌پرداختند که به همین خاطر امام خمینی(ره) لقب سنگرسازان بی سنگر را به آنها اعطا کرد.
وی بیان داشت: در طی 8 سال جنگ تحمیلی ما توانستیم 1200نفر نیرو به جبهه اعزام کنیم که در قسمت‌های مختلف از جمله در واحدهای راهسازی، سنگرسازی و پل سازی مشغول به کار بودند که هر کدام از این کارها نقش به سزایی در پیروزی رزمندگان اسلام داشت و بسیاری از جهادگران در همین راه به شهادت رسیدند که یادشان را گرامی می‌داریم.
مدیر جهاد نایین به شهدای جهاد سازندگی این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: شهید رحیمی، شهید فرخ و شهید ابراهیمی از جمله شهدای جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی از شهرستان نایین هستند.
وی افزود: در زمان جنگ از 215 کامیون اجناس جمع آوری شده کمک‌های مردمی، تعداد 75 دستگاه کمپرسی در امر جاده سازی و سایر امور، و تعداد 45 نفر از نیروها به منظور آموزش به جبهه‌ها اعزام و معرفی شدند و از دیگر فعالیت‌های این ستاد، تشکیل گردان‌های عمار یاسر در منطقه خلیج فارس و اعزام نیرو در قالب گردان‌های انصارالحسین(ع) بوده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.