۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 793907

ماه مبارک رمضان در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی همه ساله آبستن اتفاقات خاصی است. امسال نیز روند تحولات نشان می‌دهد که احتمال جنگ بین گروه‌های مقاومت غزه و اسرائیل بیش از هر زمان دیگری بالا گرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، مقاومت غزه که پیش از این با گسترش چتر حمایتی خود در غزه و قدس، در مقابل رژیم صهیونیستی بازدارندگی نظامی ایجاد کرده بود اکنون کرانه باختری را هم به بخشی از راهبرد بازدارنده خود مقابل اشغالگران تبدیل می‌کند. با افزایش تهدید رژیم صهیونیستی در جنین، جهاد اسلامی اعلام کرد که مقاومت به هر قیمتی در مقابل جرائم صهیونیست‌ها در شهر «جنین» می‌ایستد و آن را تنها نخواهد گذاشت.

ماه مبارک رمضان در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی همه ساله آبستن اتفاقات خاصی است. امسال نیز روند تحولات نشان می‌دهد که احتمال جنگ بین گروه‌های مقاومت غزه و اسرائیل بیش از هر زمان دیگری بالا گرفته است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با افزایش تدابیر امنیتی در جنین، تهدیدات ادعایی از جانب فلسطینی‌ها را خنثی کند، اما گروه‌های مقاومت در غزه چنین اقداماتی را سبب تشدید تنش‌ها می‌دانند و نسبت به هر گونه اشتباه استراتژیک از سوی صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند.

جنبش جهاد اسلامی با اشاره به احتمال جنگ با تل‌آویو، تأکید کرد که مقاومت فلسطین تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد که پیش‌روی و جرائم رژیم صهیونیستی در اردوگاه «جنین» ادامه پیدا کند. طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی یک شنبه شب در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: «مقاومت در آستانه یک جنگ با دشمن در ماه رمضان است».

النخاله تأکید کرد: «تصمیمات غزه برای مواجهه و پاسخ به جرائم صهیونیست‌ها به نیروهای مقاومت واگذار شده و آن‌ها هیچ‌گاه اهالی شهرهای جنین و قدس و کل فلسطین را ناامید نمی‌کنند».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: «به هر قیمتی اجازه نخواهیم داد که تجاوزات اسرائیل در شهر جنین تداوم یابد؛ اسرائیلی‌ها باید بفهمند که ما برای دخالت و حمایت از ملت‌مان در نوار غربی و قدس دست‌بسته نیستیم.»

النخاله در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه هم‌اکنون منطقه جنین مورد توجه ویژه نیروهای «سرایاالقدس» و «کتائب الاقصی» است، خاطرنشان کرد: «امکانات مقاومت محدود است، اما پیامدهای بزرگی برای رژیم صهیونیستی خواهند ساخت».

وی تأکید کرد: «عملیات قهرمانانه اخیر شجاعت و قدرت فرد فلسطینی در مواجهه با رژیم اشغالگر را ثابت کرد. هر آنچه تحت عنوان عملیات‌های مقاومتی در سرزمین فلسطین روی می‌دهد، واکنش به اقدامات صهیونیست‌ها نیست بلکه وظیفه هر فلسطینی است». 

النخاله تأکید کرد: «ما در رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر به سر می‌بریم و هر لحظه امکان وقوع یک درگیری فراگیر وجود دارد. ما نباید فراموش کنیم که تا زمانی که نیروهای مقاومت در میدان حضور دارند، به این معنی است که رویارویی ادامه دارد و حضور دارد.»‌پیش از این دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، تأکید کرده بود که هر لحظه باید منتظر درگیری فراگیر بین مردم فلسطین و صهیونیست‌ها بود.

جنبش حماس و جهاد اسلامی که تا رمضان سال گذشته تنها غزه را در زیر چتر امنیتی خود داشتند در جنگ ۱۱ روزه «شمشیر قدس» که برای دفاع ازآرمان قدس اشغالی انجام شد، بازدارندگی خود را تا قدس توسعه دادند. اکنون نیز منطقه کرانه باختری در نقطه جوش وقوع درگیری نظامی قرار دارد و برای دفاع از این منطقه نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. حماس و جهاد اسلامی که به توانمندی‌های موشکی پیشرفته دست پیدا کرده‌اند در جنگ ۱۱ روزه، توانستند بسیاری از شهرهای صهیونیست‌نشین را مورد هدف قرار دهند و جنگ احتمالی آتی بین مقاومت و اسرائیل گسترده‌تر از قبل نیز خواهد بود. مقامات تل‌آویو بارها از توسعه قدرت موشکی حماس ابراز نگرانی کرده‌اند و به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند تا از طریق میانجی‌های بین‌المللی این جنبش را خلع سلاح کنند، اما رهبران حماس با بیان این که تنها راه ازادی قدس و فلسطین مبارزه مسلحانه است و به هیچ وجه سلاح خود را تحویل نخواهند داد.

گروه‌های مقاومت غزه بارها از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری خواسته‌اند تا جبهه دوم مبارزه مسلحانه را تشکیل دهند و گفته‌اند در صورت وقوع جنگ با دشمن صهیونیستی در کنار آن‌ها خواهند جنگید.

علاوه بر هشدارهای گروه‌های مقاومت غزه برای دفاع از جنین، مردم این منطقه نیز برای مقابله با صهیونیست‌ها آماده می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، روز یک شنبه سه فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در بیت لحم و الخلیل شهید شدند و در این راستا مساجد اردوگاه جنین آماده‌باش و بسیج عمومی برای مقابله با حملات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

حصار ۴۰ کیلومتری تل‌آویو

رژیم صهیونیستی که در مقابل عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها به ستوه آمده است سعی دارد حصار امنیتی شهرک نشینان را گسترش دهد. در همین راستا، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به تشدید تنش‌ها با فلسطینی‌ها، با ساخت یک حصار ۴۰ کیلومتری در کرانه باختری موافقت کرد.

به نوشته «فلسطین الیوم»، دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه امنیتی او با پروژه ساخت چنین حصاری موافقت کرده است و این اقدام در پی تشدید تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیل طی هفته‌های اخیر و انجام چهار عملیات موفق با سلاح سرد و گرم علیه اسرائیل، صورت می‌گیرد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی، روز شنبه نیز از استقرار سه گردان از نیروهای ذخیره در طول ایست‌های بازرسی موجود در طول خط سبز خبر داد و روزنامه‌تایمز اسرائیل نوشت که ارتش این رژیم طی هفته‌های اخیر، هزاران نظامی را در طول مرزها با کرانه باختری به منظور جلوگیری از نفوذ فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی از طریق شکاف‌های موجود در خط تماس مستقر کرده است.

نظامیان صهیونیستی این روزها حمله به جنین را افزایش داده‌اند و ده‌ها فلسطینی را زخمی و به شهادت رسانده‌اند. در همین راستا، منابع آگاه پزشکی در فلسطین، روز دو شنبه از شهادت یک نوجوان فلسطینی دیگر در «جنین» به دست نیروهای اشغالگر صهیونیست خبر دادند که با این احتساب شمار شهدای روز یک شنبه به چهار نفر رسید.

منبع: جوان آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.