رئیس انجمن علمی انقلاب با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درباره نحوه هزینه‌کرد ارزهای حاصل از گشایش‌های ارزی گفت: متاسفانه در دولت‌های گذشته یک فرهنگ غلطی که وجود داشت این بود که این منابع صرف واردات کالاهای مصرفی می‌شد.

 منابع حاصل از گشایش‌های ارزی نباید صرف واردات کالاهای مصرفی شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرف ارزهای حاصل از گشایش‌های ارزی در حوزه زیرساخت‌های کشور، اظهار کرد: بر اثر تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی، بسیاری از منابع مالی کشور در بانک‌های کشورهای مختلف بلوکه شده و با تلاش دولت مردان دولت سیزدهم در حال گشایش و در دسترس قرار گرفتن است.

وی با بیان اینکه در صورت گشایش‌های ارزی مبالغ زیادی وارد خزانه دولت و کشور می‌شود، گفت: متاسفانه از زمان پیش از انقلاب و حتی در دولت‌های گذشته یک فرهنگ غلط وجود داشته که معمولاً این منابع درآمدی را به‌جای سرمایه‌گذاری در کشور، صرف واردات کالاهای مصرفی به کشور می‌کردند.

منابع حاصل از گشایش‌های ارزی باید صرف سرمایه‌گذاری مولد شود

این استاد دانشگاه بیان کرد: وقتی کالای مصرفی وارد کشور می‌شود چندین ضرر دارد؛ یکی اینکه به سرعت خرج می‌شود و در واقع منابع حاصل از فروش سرمایه‌های کشور اعم از نفت، گاز و غیره به اجناس مصرفی مقطعی و زودگذر تبدیل می‌شود، از طرف دیگر این نوع خرج تراشی‌ها کشور را دائماً در بسیاری از حوزه‌ها به کشورهای دیگر وابسته می‌کند؛ این‌ها همه ضرر است وقتی سرمایه خدادادی کشور صادر می‌شود باید در ازای آن یک سرمایه‌گذاری بلند مدت مولد در کشور ایجاد شود.

حجت الاسلام کلانتری توصیه رهبر انقلاب را یک توصیه کارشناسانه دقیق در حوزه اقتصادی دانست و افزود: سرمایه‌ها و درآمدهای ارزی کشور باید برای یک سری زیرساخت‌های اقتصادی مستمر و پایدار برای کشور هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث حمل و نقل ریلی یکی از نیازهای اساسی و اصلی اقتصاد کشور است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان به معنای این است که این سرمایه ارزی کشور به یک فناوری و دانش تبدیل شود و این می‌تواند سال‌های سال کشور را به منافع بسیار گسترده تر و اشتغالی که برای کشور از هرچیز دیگر لازم تر است، سوق دهد.

رهنمودهای رهبر انقلاب ما با سرعت بیشتری به پیشرفت می‌رساند

تولیت حرم حضرت احمد بن موسی در پایان گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب فرمایشات دقیقی است، اگر دولت‌ها به فرمایشات رهبری اهتمام داشته باشند کشور می‌تواند در مسیر پیشرفتی که قرار گرفته با سرعت بیشتری حرکت کند و زیرساخت‌ها تقویت شده و به دنبال آن منابع پایدار درکشور ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.