کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود بارش‌ها از نواحی شمالی استان آغاز شود.

بارش‌ها از نواحی شمالی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده ضمن اشاره به وزش باد شدید در سطح استان، اظهار کرد: از ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود بارش‌ها مجدداً از نواحی شمالی استان آغاز شود و تا شنبه هفته آینده به صورت تناوب ادامه داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود بارش‌ها مجدداً از نواحی شمالی استان آغاز شود و تا شنبه هفته آینده به صورت تناوب ادامه داشته باشد.

وی گفت: این بارش‌ها همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. با توجه به حجم بارش‌ها احتمال آبگرفتگی، روان‌آب و سیلاب نیز وجود دارد.

آهنگرزاده ادامه داد: برای شهرستان‌های و توابع درگز، قوچان کلات نادری به ویژه نواحی غربی، چناران به ویژه شمال‌غرب، فیروزه و دامنه‌های بینالود هزارمسجد، ارتفاعات و ییلاقات اطراف مشهد بیشترین حجم بارش‌ها را دارند که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه وزش باد شدید تا بسیار شدید در سطح استان همراه با گردوخاک با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی توصیه کرد که شهروندان در طی این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و از صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و … خودداری کنند و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد را نیز پیش بینی کنند.

آهنگرزاده با بیان اینکه دمایی هوای امروز مشهد ۲۷ درجه و فردا با ۷ درجه کاهش به ۲۰ درجه می‌رسد، ادامه داد: از نظر دمایی برای فردا تا روز شنبه کاهش دما به خصوص در نیمه شمالی استان حدود ۷ تا ۹ درجه کاهش دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.