مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنایع غیر مشمول و مشمول مصوبه شورای اقتصاد درصدد جایگزینی ۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت سوخت پاک گاز طبیعی به جای سوخت های میان تقطیر در استان است.

۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت سوخت پاک جایگزین سوخت های میان تقطیر می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رحیم سلیمانی نژاد با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده های میان تقطیر؛ گفت: گازرسانی به صنایع دارای قرارداد و متقاضیان اخذ قرارداد جدید به میزان ۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت از برنامه های گاز زنجان در سال ۱۴۰۱است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد؛ تصریح کرد: جلوگیری از قطع درختان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت از دیگر دستاوردهای مهم و قابل توجه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های میان تقطیر در صنایع استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه گازرسانی به واحد های تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد را به عنوان اقدامی دیگر در ارائه خدمات گازرسانی اعلام کرد و گفت: از زمان اجرای مصوبه شورای اقتصاد تا پایان ۱۴۰۰، گاز ۱۶۲ صنایع عمده مشمول مصوبه تأمین شده و تأمین گاز ۲۶ واحد تولیدی و صنعتی متقاضی در دستور کار گاز زنجان قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.