رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ را روزی فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: یاد و خاطره آن حرکت تاریخی، خروش انقلابی و قیام اثرگذار در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی با گذر سال‌ها همچنان در اذهان هر ایرانی زنده و ماندگار است.

پانزدهم خرداد، روز فراموش‌نشدنی تاریخ ایران اسلامی است

به گزارش قدس انلاین، در پیام سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت یوم الله ۱۵ خرداد آمده است: روزی که ملت شریف ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، با ایمان و ایثار و با استقامت پاک‌سیرتان و دلاوران این مرز و بوم و نثار خون شهدای معزز در اعتراضی یکپارچه و آگاهانه علی‌رغم فضای خفقان حاکم، مخالفت با سیاست‌های جبارانه حکومت شاهنشاهی را با اراده‌ای مصمّم بنیان گذاشتند و پایه‌های ظلم و استبداد مستکبران را به لرزه درآوردند و با اتحاد و بصیرت به مقابله با حکومت ظلم و جور برخاستند و حماسه‌آفرینی کردند. به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «در ۱۵ خرداد سه عنصر وجود داشت. یکی عنصر مردم بود، یکی عنصر رهبر و امام بود و سومی عنصر انگیزه‌ی مذهبی و روح شهادت‌طلبی و فداکاری برای خدا بود. نطفه‌ی انقلاب ما با این سه عنصر بسته شد.»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از گذشته تاکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه استقلال و شکوه خود را با اقتدار نشان داده است و این مساله باعث شده دشمنان و قدرت‌های استکباری با توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف همواره درصدد خدشه وارد کردن به این عظمت باشند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: بی‌تردید حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی و توسعه آنها و از جمله فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا و پیروی از تدابیر ارزشمند رهبری و حضور آگاهانه و متعهدانه ملت شریف ایران و به ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران که همیشه در همه عرصه‌ها حضوری فعال و تأثیرگذار داشته‌اند و مایه فخر و غرور این نظام هستند، منجر به شکست همیشگی دشمنان و توهمات پوشالی آنان خواهد شد.

وی در ادامه این پیام نوشت: در پیمودن این مسیر و برای تحقق گام دوم انقلاب باید ولایتمداری و تقویت روحیه همبستگی و توسعه فرهنگ ارزشی و آرمان‌های والای شهدا و ایثارگران مورد توجه جدی قرار گیرد. بی‌شک امروز که دنیا در یک جبهه نرم قرار گرفته است توجه به ارزش‌ها و حفظ و گسترش آنها و همچنین توسعه روحیه ایثار، جهاد و شهادت علاوه بر حفظ اقتدار ما، جامعه ما را از دسیسه‌های قدرت‌های استکباری نجات خواهد داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اینجانب ضمن ارج نهادن به مقام و منزلت تمامی شهدا و ایثارگران معظم و خانواده‌های گرانقدر آنان، یاد و نام شهدای والامقام قیام پانزده خرداد را گرامی می‌دارم و شکوه انقلاب اسلامی و سربلندی ملت شریف ایران را از پروردگار متعال مسألت دارم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.