مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام جهانی پهلوان تختی به عنوان یکی از مهمترین مراحل چرخه انتخابی تیم ملی از اواخر هفته جاری به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

حضور ۳ تیم خارجی در جام تختی/ آغاز پیکارها از پایان هفته

به گزارش قدس آنلاین، چهل‌ودومین دوره رقابت های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی طبق برنامه در روزهای ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهر تنکابن استان مازندران برگزار شود که این رقابت‌ها حکم یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی را دارد. به همین دلیل با تاکید کادر فنی هیچ کشتی‌گیری خارج از لیست اعلام شده حق حضور در این مسابقات را نخواهد داشت.

محسن کاوه مدیرفنی تیم ملی، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی و بهنام احسان‌پور و اباذر اسلامی به عنوان اعضای کمیته فنی مسابقات جام تختی بر پیکار مدعیان نظارت خواهند داشت.

همچنین ۱۱۰ مدعی داخلی هم در جام تختی امسال به میدان خواهند رفت تا شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی محک بزنند.

البته این دوره از رقابت های جام تختی چندین غایب عنواندار هم خواهد داشت، چون بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی هر کشتی‌گیری که در مسابقات جهانی سال گذشته و رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال به مدال طلا رسید از حضور در جام تختی معاف شده است.

بدین ترتیب رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم با توجه به کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا و همچنین حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به دلیل کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱ از حضور در جام تختی معاف شدند.

این در حالیست که دیگر مدال آوران رقابت های جهانی همچنان باید در جام تختی شرکت کنند که طی آن علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با وجود کسب مدال نقره و برنز در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ در این مسابقات به میدان خواهند رفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.