نماینده مردم تهران گفت: برخی از چهره‌های هنری و فرهنگی و سلبریتی‌ها نقش سربازان پیاده ناتوی فرهنگی را اجرا می کنند.

 برخی سلبریتی ها نقش پیاده‌نظام ناتوی فرهنگی را اجرا می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه شنبه (۲۴ خرداد ماه) در نطق میان دستور خود گفت: عصر ما عصر انفجار اطلاعات است که در آن امواج بر زندگی بشر حاکم هستند؛ گشت و گذار در فضای مجازی و زندگی با اینترنت زندگی انسان را به تسخیر خود درآورده است اگر ستمگران پیش از این تاریخ، کشور ها را با قدرت نظامی اشغال می‌کردند امروز با قدرت نرم سعی داردند کشورها را فتح کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: سمبل قدرت نظامی توپ، تانک و موشک بود ولی اینترنت و فضای مجازی صلاح رسانه هستند.  قدرت نرم و اپراتور رسانه‌ای در کشورهای مختلف با ایجاد انقلاب های مخملی هویت ملتی را از بین می‌برند، آداب و سنن، میراث فرهنگی و  ارزش ها را به آتش می کشد و ملت ها را به اسارت در می‌آورد.

تقوی با بیان اینکه با قدرت نرم و امپراطوری رسانه‌ای شوروی را که کشوری ابر قدرت بود شکست دادند، تصریح کرد: با استفاده از همین ابزار جنایت را حقوق بشر و خیانت را امانت معرفی کردند. یکی از سیاستمداران آمریکایی جنگ برای تسخیر افکار و اذهان انسان ها را بزرگترین جنگ دانست. دنیای استکباربه ویژه آمریکا این جنگ را آغاز کرده است و برای در هم شکستن انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران، جنگ بی امان رسانه ای را دامن زده است.

وی علت دشمنی دشمنان را تغییر نقشه سیاسی دنیا توسط انقلاب دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران طرح خاورمیانه جدید را خنثی کرد و در کالبد ملت‌های منطقه روحیه انقلابی دمیده است؛ ساکنان غزه، کرانه باختری، جنوب لبنان، سوریه، عراق و یمن را به مقاومت در برابر دشمنان واداشته است، همه نقشه‌های خائنانه غربی‌ها را خنثی کرده است و امروز از همه توان رسانه ای خود  را برای اشغال ذهن ملت ایران به میدان آورداند تا مردم را از  اسلام و انقلاب و اخلاق و فرهنگ دینی و ملی خود جدا کنند و  موجب تقابل آنها با نظام شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان یکی ازدانشمندان غربی  که گفته بود اسلام یک تهدید همه‌جانبه است که تمدن غرب را به چالش کشیده است، گفت: نظریه پردازان سرشناس غربی مثل فوکویاما، هانتینگتون، دوجنسگی، کیسینجر پس از فروپاشی بلوک شرق از تمدنی خفته که در حال بیداری و خیزش است نگران هستند و برای مقابله با آن بنیادهای رسانه های صوتی، پژوهشی،  تصویری و مکتوب را سازماندهی کرده و یک ناتوی فرهنگی را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه برخی نظریه پردازان غربی اعتقاد دارند برای رویارویی با مخاطرات  پیش رو چاره‌ای جز تشکیل جبهه واحد نظامی و فرهنگی با همکاری قدرت‌های جهانی نداریم، تشریح کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۵هشدار داده اند که باندهای زر و زور برای نابودی هویت ملی جوانب بشری در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند و امروز ناتو شکل گرفته و وارد مبارزه شده است.

تقوی با اشاره به اینکه روزنامه نگاران، خبرگزاری ها و برخی از چهره های هنری و فرهنگی و سلبریتی ها نقش سربازان پیاده  ناتو فرهنگی را اجرا می کنند، تصریح کرد: ناتوی فرهنگی بخشی از نیروهای خود را از میان خودی‌ها می گیرد؛ در ناتوی فرهنگی هیچ مسئولی نباید سالم بماند و مورد اعتماد باشد همه شخصیت ها باید بشکنند.

وی افزود: در جنگ رسانهباید همه ارزش ها و مقدسات را به آتش کشید، برخی از جریان های موثر و خدمت گذار مانند روحانیت را  با حملات ناجوانمردانه باید از چشم مردم انداخت.

نماینده مردم تهران ضمن اشاره به اینکه ناتوی فرهنگی مرزهای اخلاق را از بین می‌برد و هویت ملی و فرهنگی مسخ می‌کند،گفت: در ناتوی فرهنگی مردم باید به ارکان نظام و مسئولان آن بی اعتماد شوند. همه خدمات نظام نادیده گرفته شود و اگر خیانتی از مسئولی سر زد باید آن را با قدرت رسانه‌ای به اندازه‌ای بزرگ کرد که به همه مسئولان سرایت داده شود و در باور مردم به گونه‌ای القا شود که همه  مسئولان فاسد هستند.

تقوی بیان کرد: ناتوی فرهنگی به گونه‌ای  فضا را تیره و تار می کند که حتی خانواده مظلوم شهیدان هم نتوانند از خون عزیزانشان دفاع کنند و اگر کسی به امر به معروف و نهی از منکر کند با او برخورد می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح این مساله که  مجلس، دولت و قوه قضاییه و نهادهای مسئول در کجای جبهه  مبارزه و مقابله قرار با ناتوی فرهنگی قراردارند؟  گفت: مجلس در رأس امور است در مقابله با ناتوی فرهنگی چه تدبیری اندیشیده است؟ به حول قوه الهی ما و ملت قهرمان ایران در  جنگ سایبری و در مقابله با ناتوی فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.