۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 804306

نخستین گروه زائران کاروان‌های مدینه اول، پس از زیارت حرم نبوی با اتوبوس‌های برون شهری عربستان در مسجد شجره مُحرم شده و عازم مکه مکرمه شدند.

نخستین گروه حجاج ایرانی محرم شدند+عکس

به گزارش قدس آنلاین، اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی از ۲۲ خردادماه آغاز شد و در مرحله نخست زائران به مدینه منوره مشرف شدند.

پس از آن نیز روند اعزام زائران مدینه دوم آغاز و زائران کشورمان از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شدند و همچنان روند اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی ادامه دارد؛ به طوری که تا روز گذشته بیش از ۹ هزار زائر به عربستان مشرف شده‌اند.

با توجه به محدودیت اسکان در مدینه منوره، زائران بیش از ۶ روز امکان حضور در این شهر را ندارند. بر همین اساس، زائرانی که در کاروان‌های مدینه اول هستند، پس از زیارت حرم نبوی و بقیع، به مکه مکرمه مشرف خواهند شد. 

مُحرم شدن زائران حج تمتع در مسجد شجره؛ سال ۹۸

یک هزار و ۱۸۰ زائر حج تمتع در قالب نخستین گروه زائران مدینه اول روز گذشته پس از مُحرم شدن در مسجد شجره، عازم مکه مکرمه شده و به زیارت خانه خدا مشرف شدند. از این تعداد، بیش از ۵۳۰ نفر را آقایان و ۶۴۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتقال زائران از مدینه به مکه، توسط اتوبوس‌های برون شهری عربستان انجام می‌شود و به این ترتیب، هرچه به ایام حج تمتع نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد زائران حاضر در مکه مکرمه بیشتر خواهد شد.

گفتنی است امسال حدود ۴۰ هزار ایرانی در قالب ۲۶۹ کاروان ۸۵، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره به حج تمتع مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.