رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از تخلف برخی پیمانکاران برای بکارگیری کودکان در جمع‌آوری زباله خبر داد.

تخلف برخی پیمانکاران برای بکارگیری کودکان در جمع‌آوری زباله

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اقراریان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی از مخازن زباله در تهران گفت: بر اساس قانون، به کار گماردن افراد زیر ۱۵ سال ممنوع است و افراد بالای ۱۵ سال نیز با شرایط سخت، می‌توانند کار کنند.

وی افزود: هر نوع بکارگیری کودکان و نوجوانان در جمع‌آوری زباله‌ها ممنوع است و از شهرداری می‌خواهیم به عملکرد پیمانکاران در این زمینه نظارت کند؛ چرا که جمع‌آوری زباله کار بسیار سختی است و به هیچ عنوان نباید از کودکان و نوجوانان استفاده شود و در صورت تکرار باید این موضوع از پیمانکاران شکایت صورت گیرد و گزارش اقدامات در این زمینه به شورا ارائه شود.

اقراریان ادامه داد: این کودکان و نوجوانان خارج از کار با پیمانکاری به جمع آوری زباله اقدام می‌کنند، با این وجود برخی پیمانکاران نیز از کودکان و نوجوانان برای این امر استفاده می‌کنند. این تخلفات به‌طور مستقیم به شهرداری برنمی‌گردد اما نظارت بر این موضوع بر عهده شهرداران مناطق است و تقاضا داریم که چشم خود را بر این اتفاق نبندند.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای اروپایی با وضعیت اسفناکی در زمینه زباله گردی و کارتن خوابی رو به رو هستند. وقتی موضوع رها می‌شود گلاب‌دره، خلازیر، دره فرحزاد و کودکان کار شکل می‌گیرند و در طول یک دهه به آسیبی تبدیل می‌شوند که مقابله با آن کار سختی می‌شود که در کشورهای اروپایی نیز شاهد آن هستیم. تقاضای من این است که موضوع پیگیری شود و اجازه ندهند که این کودکان مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.