مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۷۵ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان ورود به دبستان در این استان فعال شده است و والدین با مراجعه به مدارس ابتدایی و نام‌نویسی اولیه می‌توانند نوبت‌ حضور در پایگاههای سنجش سلامت را دریافت کنند.

۷۵ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان ورود به دبستان در خراسان رضوی فعال شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد روحانی  افزود:علاوه بر پایگاههای اولیه سنجش سلامت در استان، تعداد پنج پایگاه تخصصی نیز سنجش تخصصی سلامت نوآموزان را برعهده دارند.

وی پیش بینی کرد امسال ۱۴۸ هزار نوآموز در استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار بگیرند و روند صدور شناسنامه سلامت برای آنان طی شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۹۹ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

روحانی افزود: سن شرکت در طرح سنجش سلامت امسال به چهارسال و پیش دبستانی یک رسیده به این ترتیب نوآموزان پیش دبستانی یک و ۲ می‌توانند با شرکت در این طرح قبل از سن ورود به مدرسه تحت غربالگری سلامتی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است که با کاهش سن افراد تحت پوشش، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شناسنامه نوآموز و والدین و پرداخت ۶۰ هزار تومان هزینه شرکت در سنجش در زمان نوبت اعلام شده برای حضور در پایگاه ضروری است.

روحانی افزود: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان عشایر رایگان و برای نوآموزان مناطق محروم بنا به تشخیص کارشناس و سهمیه موجود، رایگان و یا نیم بها محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.