معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما برای پوشش تمام پایه‌های تحصیلی در استان، نیازمند به کارگیری هزار و ۲۰۰ معلم تربیت بدنی دیگر هستیم.

خراسان رضوی به ۱۲۰۰ معلم تربیت بدنی دیگر نیاز دارد

به گزارش قدس انلاین، صفدر سلطانی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۶۵۰ معلم تربیت بدنی در استان خدمت می کنند که ۴۸۰ نفر از آنان در اماکن، فضاها و کادر اداری و بقیه در کلاس درس تربیت بدنی حضور دارند.

وی گفت: با برگزاری آزمون اخیر ۲۳۰ همکار جدید به عنوان معلم تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درآمده و بخشی از نیاز این حوزه را پاسخ می‌دهند، اما اگر قرار باشد همه دانش آموزان استان در تمامی پایه‌ها زیر پوشش معلم تربیت بدنی قرار گیرند به استخدام هزار و ۲۰۰ نیروی دیگر در این خصوص نیاز داریم.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون کمبود ۵۰ درصدی نیرو در استان را با به کارگیری همکاران شاغل و بازنشسته به صورت حق‌التدریس جبران کرده ایم.

وی افزود: البته بخشی از این کمبود دیگر قابل جبران نیست که به عنوان نمونه در حوزه مدارس ابتدایی، آموزگاران ابتدایی خود باید اقدام به مدیریت ساعت ورزش دانش آموزان کنند که البته برای ارتقای دانش آنها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط می‌کنیم.

سلطانی با اشاره به اهمیت درس تربیت بدنی و تاثیر آن در فراگیری بهتر درس و البته سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، گفت: با کمک و مشارکت خیران هم اکنون سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش آموزی در استان به ۱۸ صدم مترمربع و سرانه فضای باز به ۱۹ صدم متر مربع رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.