انجمن تصویرگران و شورای کتاب کودک پنجشنبه ۱۶ تیر نشست «گرامیداشت پدربزرگ قصه‌های خوب» به مناسبت صدمین‌سال تولد مهدی آذریزدی فردا پنجشنبه ۱۶ تیر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

بزرگداشت ۱۰۰ سالگی مهدی آذریزدی در خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین، انجمن تصویرگران و شورای کتاب کودک پنجشنبه ۱۶ تیر به مناسبت صدمین‌سال تولد مهدی آذریزدی نشست «گرامیداشت پدربزرگ قصه‌های خوب» را در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«نگاهی به زندگی و آثار آذریزدی» با سخنرانی محمدرضا یوسفی، نمایش کلیپ «مردی که دوبار زاده شد»، نمایشنامه‌خوانی آرزوی آذریزدی بخش آغازین این نشست است.

نشست تصویرگران با هدف تحلیل تصاویر قصه‌های خوب طی دهه ۴۰ تا ۵۰ و دهه ۹۰ بخش دیگر این برنامه در نوبت صبح خواهد بود. جمال‌الدین اکرمی و ملیحه سلیمی در بخشی از این نشست سخنرانی می‌کنند. در بخشی دیگر کیانوش غریب پور و شادی هاشمی به ایراد سخنانی خواهند پرداخت.

در نوبت بعدازظهر که از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز خواهد شد. نشستی با موضوع «تجربه‌ها و چالش‌های بازنویسی و بازآفرینی از نگاه نویسندگان» با سخنرانی آتوسا صالحی، محمدرضا شمس و محمدرضا یوسفی برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این نشست می‌توان به ارائه مقاله «همنوا با آذر» اثر فیروزه شیران و سخنرانی مجازی حسین مسرت از آثار تولید شده درباره آذریزدی با عنوان «آذریزدی در آینه آثار» اشاره کرد.

این برنامه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعدازظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.