وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که برخلاف تلاش های غرب، روابط این کشور با چین رو به رشد است.

برخلاف تلاش های غرب، روابط چین و روسیه رو به گسترش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاس، وزیر خارجه روسیه می گوید برغم تلاش های آمریکا و اقمارش، روابط دو جانبه میان مسکو و پکن در مسیر توسعه قرار دارد.

«سرگئی لاوروف» امروز پنج شنبه در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود اعلام کرد که در میانه تلاش های آمریکا و متحدانش برای مهار چین و روسیه، تعامل واقعی میان دو کشور گسترش خواهد یافت.

وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست امروز وزرای خارجه گروه ۲۰ در اندونزی گفت که در بحبوحه سیاست راهبردی (غرب) با هدف مهار دو کشور (چین و روسیه)، ما به بسط و گسترش دامنه تعامل عملی دو جانبه ادامه می دهیم.

لاوروف یادآور شد که موضعی که روسیه و چین در پیش گرفته اند، از سوی بسیاری از کشورها مورد حمایت است. دیپلمات ارشد روسیه گفت که برخلاف سیاست آشکارا تهاجمی غرب که در پی حفظ موضع برتر و سلطه خود در امور جهانی است، موضع روسیه و چین حمایت های بیشتری را از سوی حاضران در روابط بین‌الملل دریافت می کند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، نتیجه نشست پکن مورد تمجید دولت مسکو است، نشستی که در آن سران روسیه و چین، «ولادیمیر پوتین» و «شی جین پینگ» چالش های ترویج یک مشارکت استراتژیک را به تفضیل مورد بحث قرار دادند.

لاوروف در پایان تاکید کرد: همانطور که سران ما خاطر نشان کردند، روابط روسیه و چین از پتانسیل عظیمی برخوردار است، بنابراین ما به توسعه اساسی راههای جدید همکاری، صرف نظر از عوامل خارجی و به نفع کشورها و مردم خود ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.