زائران ایرانی حج تمتع ۱۴۰۱ بعد از رمی جمره عقبه در چادرهای منا مستقر شدند.

همراه با زائران ایرانی از رمی جمره تا چادرهای منا و ذبح قربانی

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به انجام عملیات انتقال نزدیک به چهل هزار زائر ایرانی از سرزمین عرفات به مشعر و منا که با موفقیت انجام شد  هم اکنون همه زائران در چادرهای استقرار یافته سرزمین منا مستقر شده‌اند.

زائران ایرانی  که شب گذشته درمزدلفه بودند و با طلوع آفتاب همراه با حجاج دیگر کشورها وارد منا شده و در چادرهای کاروان های ایرانی مستقر شده اند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین امروز همراه با کاروان های زائران ایرانی ازمزدلفه راهی منا و در چادر بعثه مقام معظم رهبری مستقر شد.  

براساس برنامه ریزی های انجام شده و طبق برنامه زمان بندی کشور میزبان زائران کشورمان از ساعت ۹ بوقت محلی (۱۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران) تا ساعت ۱۲ ظهر برای رمی جمره عقبه رفتند.

در این ارتباط گروه های راهنمایان  و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت در مسیرهای جمرات مستقر بودند و عزیمت کاروان ها از محل خیمه ها به جمرات و بازگشت توسط ستاد حج رصد می شد.

همچنین حدود نیمی از زائران ایرانی که بانوان هستند به همراه مضطرین شب گذشته را در مشعر وقوف اضطراری  داشتند و پس از ورود به منا  رمی جمرات را انجام داده و درچادرها مستقر شدند.

در این میان ذبح قربانی زائران آغاز شده و همچنان ادامه دارد. پس از ذبح زئران حلق و تقصیر انجام می دهند و سپس بقیه اعمال حج را در بیت الحرام انجام خواهند داد.

گفتنی است منابع سعودی پیش تراعلام کردند امسال بیش از ۸۵۰۰۰۰ زائر خارجی  و ۱۵۰۰۰۰ زائر از داخل این کشور مناسک حج تمتع را انجام می دهند. امروز در عربستان عید قربان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.