جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به عنوان بزرگترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور ؛ امسال توجه به معیارهای زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داده است.

آغاز به کار جشنواره مد و لباس فجر با تاکید بر مد پایدار

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه این جشنواره شرکت و از نمایشگاه بازدید کرد.

کمالی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه صنعت مد و تولید پوشاک از نظر زیست محیطی یکی از آلوده‌ترین صنعت‌های جهان به شمار می‌آید، گفت: بعضی‌از شرکت‌های‌تولیدکننده پوشاک به خصوص در کشورهای پیشرفته‌تر به فکر افتاده و در تلاشند فعالیت‌های خود را به سمت حفاظت از محیط زیست و پایداری پیش ببرند.

وی افزود: به همین علت اساس کار مد پایدار را از اهداف شرکت خود قرار داده‌اند؛ این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های تولید انبوه و بسیار محبوب در سراسر جهان هنوز بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به محیط زیست وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: برای گسترش این نوع از نگرش باید به مواردی از قبیل بهبود کارکرد زیست محیطی از طریق طراحی پایدار، استفاده از الیاف مناسب و قابل بازیافت، کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف شوینده‌ها و سموم آفات نباتی، کاهش مصرف مواد شیمیایی زیست تخریب ناپذیر و بهبود شرایط کار و رفاه کارگران توجه شود.

مشاور امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: باید بدانیم که استفاده از این سبک از مد برای نجات کره زمین از آلودگی و گرفتاری، ضروری است.

موضوع پایداری مد در ایران بسیار نوپا است و هنوز از طرف تولیدکنندگان پوشاک در کشور و عموم مردم پذیرفته نشده است. برای بازیافت پارچه و پلاستیک و به کارگیری مجدد آن برای تولید پوشاک ابتدا باید به فناوری آن دسترسی داشته باشیم.

متأسفانه ما در کشور طی سال‌های اخیر درگیر مصرف‌گرایی و تأیید شدن از طرف دیگران به واسطه لباس شده‌ایم که این موضوع سبب شده است که از دغدغه‌های محیط زیستی فاصله بگیریم.

در حال حاضر تعداد کمی از تولیدکنندگان داخلی پوشاک تلاش‌هایی برای تولید لباس از طریق مد پایدار کرده‌اند اما باید همزمان تفکر مردم برای روی خوش نشان دادن به این لباس‌ها آماده شود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.