همزمان با دهه ولایت و با مشارکت خادمان حضرت رضا(ع) و خادمان نیک اندیش، طبخ روزانه ۲ هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر رضوی برای توزیع در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم شهرستان‌های خراسان رضوی آغاز شده و تا پایان این دهه مبارک، ۲۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق، مهمان خوان پربرکت حضرت رضا(ع) خواهند شد.

عیدانه خادمان و خیران برای محرومان حاشیه شهر / طبخ و توزیع ۲۰ هزار پرس غذا در دهه ولایت

به گزارش قدس آنلاین، همانند مناسبت‌های گذشته، در دهه ولایت نیز آستان قدس رضوی طرح طبخ غذای متبرک و توزیع آن میان محرومان را در دستور کار دارد و در این ایام نیز خیران و دلدادگان حضرت رضا(ع) در پهن کردن این خان پربرکت مشارکت دارند.
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی درباره جزئیات این طرح گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت، ۲۰ هزار پرس غذای متبرک رضوی بین اقشار آسیب‌پذیر و محروم حاشیه شهر مشهد و شهرستان‌های مجاور توزیع خواهد شد. 
امین بهنام افزود گفت: با هدف گرامیداشت اعیاد فرخنده قربان و غدیر طبخ غذای متبرک برای توزیع بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و با مشارکت خیران اجرایی شد. 
وی افزود: این طرح با هدف تکریم نیازمندان و محرومان اجرایی شده و با طبخ و توزیع روزانه ۲ هزار پرس غذای متبرک از محل کمک‌های خیرین میزبان مجاوران حضرت خواهیم بود. 
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی ادامه داد: طبخ این غذاهای متبرک از یکشنبه ۱۹ تیرماه در مهمانسرای حرم مطهر رضوی آغاز شده است و تا پایان دهه ولایت و روز عید غدیر ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در شش شب نخست دهه ولایت، توزیع غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(ع) با همکاری مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در مناطق حاشیه شهر مشهد انجام می‌شود و با مراجعه خادمان به درب منزل محرومان، غذای متبرک به آنها تحویل داده خواهد شد.
بهنام افزود: همچنین برای بهره‌مندی محرومان ساکن در شهرستان‌های مجاور مشهد مقدس، اجرای این طرح در چهار شب منتهی به عید غدیر به این گروه اختصاص داده شده و کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های خراسان رضوی، این غذاهای متبرک را بین نیازمندان مناطق محروم شهرهای خود توزیع خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.