سرپرست ستاد مکه از بازگشت حجاج ایرانی از فردا به کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۵ ویزایی که عربستان برای زائران ایرانی صادر کرده بود ۴۳ نفر از شرکت در حج انصراف دادند.

بازگشت نخستین گروه حجاج ایرانی از ۲۳ تیر

به گزارش قدس آنلاین، اکبر رضایی ـ سرپرست ستاد مکه ـ گفت: در مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۵ ویزا از سوی عربستان سعودی برای زائران ایرانی صادر شد. از این میان حدود ۴۳ نفر از تشرف به حج منصرف شدند که متاسفانه نتوانستیم ویزاهای آن‌ها را باطل و افراد دیگری را جایگزین کنیم.

او با بیان این‌که کل زائران حج تمتع در قالب ۳۰۲ کاروان سامان‌دهی شدند، افزود: ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران در قالب کاروان‌های «مدینه اول» و ۱۷هزار و ۱۷۶ زائر نیز در قالب کاروان‌های «مدینه دوم» سامان‌دهی شدند.

سرپرست ستاد مکه با اشاره به پایان ایام تشریق و مناسک حج، همچنین از پایان موفقیت‌آمیزحج زائران ایرانی خبر داد و با اشاره به آغاز خروج تدریجی حجاج از مکه، گفت: زائران همزمان از مکه به شهر مدینه و همچنین فرودگاه جده برای برگشت به کشور اعزام می‌شود. ۲۲ تیرماه ۱۳۰۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان مدینه بعد از مکه خارج شده و در شش هتل مدینه مستقر می‌شود. پنجشنبه ۲۳ تیرماه نیز نخستین گروه در قالب سه پرواز به تهران و دو پرواز به تبریز خواهد رفت.

رضایی همچنین از برقراری دوباره حمل و نقل درون شهری مکه که همزمان با مناسک حج، متوقف شده بود، خبر داد و گفت که برنامه‌های زائران در مکه و مدینه به روال قبل و عادی برگشته است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.