فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تنش‌های آبی در این شهرستان سپاه پروژه آبرسانی به ۵ روستای سرخس را برعهده دارد.

 آبرسانی به ۵ روستای شهرستان سرخس توسط سپاه

به گزارش قدس آنلاین، حسن فتوحی فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس با اشاره به جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین ماموریتی است که رهبر معظم انقلاب بر عهده همگان گذاشتند تا اقدامات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اطلاع مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه شعار سپاه از مردم، با مردم و برای مردم است، افزود:  یکی از ماموریت‌های سپاه انجام فعالیت‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی است که در شهرستان سرخس از طریق محور عملیاتی شهید برونسی انجام می‌گیرد.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تنش‌های آبی در شهرستان سرخس، چند روستا به عنوان اولویت محرومیت‌زدایی انتخاب شدند و در این راستا سپاه پروژه آب‌رسانی به ۵ روستای شهرستان سرخس را برعهده دارد.

فتوحی با اشاره به تنش آبی در روستاهای چکودر، شورلق و کلاته عوض در سال گذشته، گفت: با پیگیری‌هایی که سپاه با همکاری مسئولان شهرستان دارد، کار آب‌رسانی در ۵ روستا در حال پیگیری و انجام است.

وی عنوان کرد: ۲۰ فروردین ماه امسال کار آب‌رسانی به روستای چکودر توسط تیپ ۲۱ زرهی امام رضا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه انجام شد و در کمتر از ۴۰ روز آب شرب به روستا رسید البته این پروژه به طول  ۴ هزار و ۶۰۰ متر، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این پروژه با ایجاد ۵ حوضچه و یک مخزن محقق می‌شود؛ ۱۶۰۰ متر مسیر این پروژه لوله‌گذاری و همچنین کل مسیر برای دسترسی مردم تسطیح شده است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس با اشاره به پروژه آب‌رسانی به روستای کلاته گلزار، گفت: این روستا با افت فشار همراه است که ۱۷۰۰متر لوله‌کشی از روستا تا مخزن انجام شده و پروژه نیاز به حوضچه و مخزن دارد که این موضوع در حال انجام است و این پروژه در مدت ۱۵ روز بهره‌برادری می‌شود.

فتوحی بیان کرد: پروژه آب‌رسانی به روستاهای شوراب علیا و سفلا ۱۲ کیلومتر است که در این پروژه نیز انتقال و انشعاب داخل روستا، حفر کانال به طول ۴ کیلومتر، لوله‌گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ متر، ایجاد ۳ باب مخزن، ایجاد ۳ عدد اتاقک پمپاژ و ۱۹ عدد حوضچه ازجمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه آب‌رسانی به روستاهای شورلق و بزنگان نیز تصریح کرد: کل مسیر انتقال آب روستای شورلق ۵۰۰ متر در مسیری کوهستانی و سخت انجام شده است؛ پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز ۱۰۰ درصد است و خط از چاه موجود تا مخزن به مدت سه روز انجام شده است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: در پروژه بزنگان نیز ایجاد راه دسترسی از روستا تا محل حفر چاه که حدود ۳ کیلومتر است، انجام و محل نصب دستگاه حفاری در مدت یک هفته صورت گرفته است.

فتوحی گفت: علاوه بر حوزه آب‌رسانی به روستاها، محور عملیاتی شهید برونسی در یک سال گذشته اقدامات مردم‌یاری دیگری از قبیل اهدای ۱۴۰ سری جهیزیه با مشارکت خیران و گروه‌های جهادی، پخت و توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، اهدای ۱۷۰۰ سری نوشت‌افزار با مشارکت قرارگاه جهادی قرآن و عترت و اجرای گازکشی ۲۱ منزل از جامعه هدف انجام داده است.

وی در پایان تاکید کرد: ان‌شاءالله اقدامات مردم‌‎یاری سپاه در شهرستان سرخس استمرار دارد و قطعاً سپاه در کنار مردم و دولت پیگیر مسائل امنیتی و محرومیت‌زدایی در شهرستان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.