داور بخش انیمیشن و گرافیک متحرک دومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) از کیفیت بالای آثار در این دوره از جشنواره خبر داد.

پورشکوری: برای تولیدات آثار موشن‌گرافیک با موضوعات مذهبی باید وسواس داشت

علیرضا پورشکوری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته در بخش انیمیشن و گرافیک متحرک متفاوت بود. در بخش انیمیشن آثار بیشتر و با درجه کیفی بالاتری در جشنواره دیده شد. این آثار با تکنیک های اجرایی و شیوه های بیانی متفاوت به مسائل مربوط به موضوع امام رضا علیه السلام پرداخته بودند و در نهایت هر سه جایزه اهدا شده در این بخش، مربوط به آثار انیمیشن بود. اما در بخش گرافیک متحرک ، علی رغم ظرفیت بالای این شاخه هنری برای بیان مساله و انتقال پیام، متاسفانه آنچنان که باید، شاهد آثار مطلوب نبودیم.

این داور جشنواره افزود: به نظر می رسد که در بخش تولید باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا هم تولیدات با موضوعات مربوطه بیشتر انجام شود و هم اینکه کیفیت این آثار بالاتر باشد. این موضوع با سخت گیری و دقت و وسواس برای تولیدات آثار موشن گرافیک با موضوعات مذهبی میسر می شود. متولیان امر و و سفارش دهندگان آثار مذهبی باید توجه داشته باشند که با توجه به اهمیت موضوع، لازم است تمام ظرفیت های ممکن برای انجام این پروژه ها به کار گرفته شود. 

پورشکوری در پایان گفت: همان گونه که از نام جشنواره پیداست، مهمترین ویژگی این جشنواره، محوریت نام امام هشتم علیه السلام است. همه آثار با شیوه های مختلف سعی در انتقال دریافت های خود از خورشید ولایت امام دارند. بنابراین فضای روحانی و معنوی این جشنواره می تواند انگیزه بالایی برای شرکت در دوره های بعدی و تولیدات بهتر و بیشتر باشد. فضای سالم رقابتی در بخش های مختلف و دوری از هر گونه جانب داری در قضاوت نیز از دیگر ویژگی های این جشنواره بود. بی شک با تبلیغات گسترده تر و مناسب تر میتوان در دوره های آینده، حضور فعال تری در بخش های داخلی و خارجی داشت .

خبرنگار: محدثه رضایی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.