رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در این چند ماهه که از دولت سیزدهم می‌گذرد بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در کشور در اختیار معلولان و محرومان قرار گرفته است.

بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در اختیار معلولان و محرومان قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد قادری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور با تدبیر شهید فیاض بخش یکی از شاگردان امام خمینی (ره)، شکل گرفت و چندین موسسه و نهاد برای شکل گیری این سازمان با هم ادغام شدند. در حال حاضر هم سازمان بهزیستی به هشت درصد از جمعیت جامعه خدمات ارایه می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت تحت پوشش، منابع سازمان بهزیستی پاسخگوی نیاز این افراد تحت پوشش نیست و حمایت های بیش از پیش دولت و مجلس شواری اسلامی را می طلبد. همچنین مردم سپاری خدمات یک ضرورت است و باید از ظرفیت های خیرین و ثمن ها نیز استفاده شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در این سازمان ۵۳ وظیفه و ۱۵۰ کد خدمت داریم که به هفت میلیون نفر خدمت ارایه می دهیم و از آنها حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان سه قلو به بالا از دهک های یک تا هفت، بیماران مزمن، زنان سرپرست خانوار، کودکان فاقد سرپرست و بدسرپرست، معتادان متجاهر، افراد با ضایعه نخاعی، کودکان کار و خیابان، افرادی که طلاق گرفته اند، همچنین نهگداری از معلولان (یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کارت معلولیت دارند)، حاشیه نشینی و دیگر آسیب های اجتماعی در حوزه خدمات بهزیستی قرار دارند.

قادری با بیان اینکه معلولیت، سالمندی و بسته شدن پنجره جمعیتی امروز خیلی مهم است، افزود: سازمان بهزیستی در حوزه پنج آسیب اجتماعی نیز فعال است و اگر ۱۸ دستگاه که در حوزه کودکان کار و خیابان فعال هستند، به وظایفشان عمل نکنند، ما آنها را پیگیری می کنیم.  

وی با بیان اینکه کلیدواژه خدمت در سازمان بهزیستی بر اساس سازمان بهره‌ور تعریف شده است، ادامه داد: محرومان نوع دوم، برای دریافت خدمات و همچنین خیرین برای ارایه خدمت و همکاری باید شناسایی شوند. در حال حاضر ۱۷۰ برنامه تحولی در سازمان بهزیستی در حال رصد است و هوشمندسازی و الکترونیکی شدن سازمان هم در حال پیگیری است و چابک سازی بهزیستی با توجه به برنامه هفتم توسعه را در دست داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.