در روزهایی که تلویزیون به دلیل ریزش مخاطب، دو شبکه «ایران‌کالا» و «شما» را از روی آنتن حذف کرده است، پلتفرم‌های نمایشی با قدرت در حال تولید سریال‌های کمدی و اجتماعی هستند اما آنچه سبب شده تا این دو جبهه در مقابل هم قرار بگیرند، مواجهه ساترا با تولیدات شبکه نمایش خانگی است.

خواهان ناظری بی‌طرف هستیم

به گزارش قدس آنلاین، تا جایی که محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل فیلیمو محافظه‌کاری را کنار گذاشت و در یک گروه فرهنگی و هنری سفره دلش را باز کرد. او با اشاره به بی‌توجهی ساترا نسبت به نامه‌های هماهنگی گفت: یکی از معاونین ساترا دو ماه، نامه‌ای به فرودگاه امام بابت معرفی تیم تولید سریال «یاغی» را روی میزش بی‌پاسخ گذاشت و ۲۰۰ نفر عوامل تولید بلاتکلیف بودند؛ چون ‌معتقد بود سریال سیاه‌نمایی است! حتی پس از پایان ۹۰ درصد تولید سریال، ۱۰صفحه اصلاحیه در سطح فیلم‌نامه به سریال داده بودند. او با انتقاد از اتمسفر معاونت فضای مجازی صدا وسیما مدعی شد پست‌های شبکه‌های اجتماعی این شبکه هم از سوی ساترا باید تأیید می‌شد. شکوری مقدم با اشاره به ممنوع‌التصویری بهرنگ علوی، بازیگر سریال «ساخت ایران» در پی نامه تیم صیانت صدا و سیما گفت: ساترا اجازه پخش این سریال را نمی‌داد و به ما گفته بود بروید از بهرنگ علوی و تهیه‌کننده شکایت کنید!

وی خواستار این شد که رگولاتور یا تنظیم‌گری بر تولیدات شبکه‌های نمایش خانگی نظارت کند که رقیب یا ذی‌نفع نباشد و با تأکید بر اینکه این رگولاتور باید دانا، بی‌طرف و علاقه‌مند به رشد این صنعت باشد افزود: سینمای کشور حداکثر سالی ۳۰۰ میلیارد تومان تولید دارد ولی این رقم در vod به سالی هزار و ۳۰۰میلیارد تومان رسیده است. این امر خطیر نمی‌تواند یکسره تحت مدیریت  صدا و سیما باشد بلکه عقل جمعی‌تری لازم است شامل شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد، شورای عالی فضای مجازی، صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان.

مدیرعامل فیلیمو با بیان اینکه هنوز چهار خط ضوابط تولید به آن‌ها ابلاغ نشده و ساترا انتظار تولید در چارچوب‌های انتزاعی از آن‌ها دارد، عنوان کرد: این امر موجب دخالت‌های سلیقه‌ای در تولیدات بخش خصوصی شده است.

خبرنگار: کهندل

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.