رییس شورای عالی تهیه کنندگان می‌گوید: شریف‌ترین و کیفی‌ترین فیلم‌ها متعلق به سینمای کودک است، اما متاسفانه حمایتی از آن صورت نمی‌گیرد و همه فقط خوب شعار می‌دهند.

حمایت از سینمای کودک محدود به شعار است

به گزارش قدس آنلاین ، غلامرضا موسوی، رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان با اشاره به اینکه باید چند نکته مهم را در حوزه فیلم کودک در نظر گرفت، تأکید کرد: معمولاً در این ژانر از بازیگران سوپراستار استفاده نمی‌کنند و بیشتر به نوع قصه و ساختار معتقدند.

مثلاً «بازیوو» به جلوه‌های ویژه به شدت وابسته است و با وجود اینکه بازیگران سرشناسی دارد اما آن‌ها بازیگرانی نیستند که مخاطب را به سرعت به سینما بکشانند.

فیلم کودک به زمان نیاز دارد و تماشاگران به صورت تدریجی متوجه آن می‌شوند. از طرفی دیگر تلویزیون برخلاف شعارهایی که به نفع کودک و نوجوان می‌دهد عملاً هیچ کاری نمی‌کند و رقم ۱۰ تا ۱۵ میلیارد  یا سه نوبت آگهی می‌دهد در حالی که حتی با ۱۰ نوبت پخش تیزر هم اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد.

موسوی با بیان اینکه فیلم کودک باید اطلاع‌رسانی سریع داشته باشد، تصریح کرد: از روزی که اکران «بازیوو» آغاز شده هر روز نسبت به روز قبل افزایش مخاطب داشته، اما این‌ها همان کسانی بودند که فیلم را تماشا کردند و به دوستانشان هم اطلاع دادند و تاکنون به جز شرکت آگه‌سازان که رایگان بیلبورد و آگهی تبلیغاتی در سطح شهر زده و همچنین بخش فروش بلیت ایران‌تیک، هیچ تبلیغی برای این فیلم وجود نداشته است.

تهیه‌کننده «بازیوو» یادآور شد: شریف‌ترین، بی‌سانسورترین و کیفی‌ترین فیلم‌ها متعلق به سینمای کودک است و کسی با آن مشکلی ندارد. اصل قضیه نداشتن تبلیغات است و متأسفانه همه فقط خوب شعار می‌دهند. طبیعتاً وقتی این فیلم‌ها ضرر کند دیگر کسی سراغ این ژانر نمی‌رود. همان طور که گفتم شروع اکران این فیلم‌ها با فروش بالا همراه نیست و کم‌کم بر تعداد مخاطب افزوده می‌شود، اما حوصله سینماداران سر می‌رود و منتظر روزهای بعدی نمی‌مانند و مدام سانس‌ها را کم می‌کنند؛ شورای صنفی هم کاری نمی‌کند و فقط گوش می‌دهد.

وی افزود: همه مسئولان می‌توانند کارایی داشته باشند اما آن قدر صنم دارند که یاسمن در آن گم است و نکته این است که همه جزیره‌ای کار می‌کنند و با این شیوه به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. متأسفانه همه شعار می‌دهند اما احتمال اینکه بتوانند گامی بردارند یا بخواهند کاری بکنند بسیار کم است.

خبرنگار: صبا کریمی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.