معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سیاست این شرکت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و کارآمد برای توسعه و پیشرفت داخلی دراین حوزه استفاده کنیم.

شرکتهای دانش‌بنیان مورد حمایت شرکت‌ ملی گاز هستند

به گزارش قدس آنلاین، مجید چگنی  در حاشیه بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون های قطعات پلیمری شرکت گاز  در مشهد افزود: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری کشور رخ داده که از آن جمله می توان به فعالیت شرکت های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای تخصصی کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کشور ما هیچ نیازی به خارج نداشته و با تلاش پژوهشگران و متخصصان ایرانی می توانیم بسیاری از نیازمندی‌های خودمان را به صورت داخلی حل کنیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: شرکت گاز یکی از سازمان های اجرایی است که در زمینه ایجاد ارزش افزوده و استفاده از فناوری‌های نو اقدامات خوبی را انجام داده و این موضوع با همکاری شرکت های دانش بنیان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی هم  گفت: آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون قطعات پلیمری (RPT) با حمایت شرکت گاز این استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

حسن افتخاری راه اندازی این مرکز را در راستای سیاست‌های شرکت گاز مبنی بر نزدیکی صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون قطعات پلیمری ماحصل یک پروژه پژوهشی مشترک بین دانشگاه فردوسی و شرکت گاز خراسان رضوی است.

وی گفت: انجام آزمون‌های متداول خواص فیزیکی-مکانیکی، دینامیکی و شیمیایی مواد لاستیکی، انجام مهندسی معکوس و فرمولاسیون قطعات لاستیکی مورد تقاضای صنعت نفت و گاز و انجام آزمون‌ها و خدمات ویژه جهت تست‌های عملکردی قطعات لاستیکی از خدمات و آزمون‌های قابل اجرا در این مرکز است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این شرکت برای تبادل تجربیات و اشتراک گذاری دستاوردهای فناورانه با دیگر شرکت‌های تابعه صنعت نفت و گاز آمادگی دارد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۰۷۲۶۲۰-۰۵۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.