رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبیین ابعاد و کارکردهای وقف، گفت: وقف در نهاد بشری معنای ویژه‌ و متعالی دارد.

وقف در نهاد بشری معنای ویژه‌ و متعالی دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در آیین  بزرگداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملک که عصر امروز در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران برگزار شد، با بیان اینکه در سایر کشورها نیز به موضوع وقف مورد توجه قرار دارد و و وقف های بسیاری در حوزه های دانشگاهی، علمی، خیریه، بهداشتی، درمان و رفاه عمومی و غیره از سوی مردم انجام شده است، ابراز کرد: در واقع وقف برای مردم موجبات تعالی و آسایش زندگی آنان است که در موقوفات سایر کشورها نیز همین کارکردها نهفته است.

وی ادامه داد: زمان به سرعت در حال تغییر است و شایسته است کتابخانه ملک و مخزنی که در این کتابخانه موجود است به شبکه جهانی متصل شود و به زودی شاهد راه اندازی نخستین کتابخانه مخزنی این کتابخانه باشیم و بتوانیم خدمات مناسب به دانشجویان، پژوهشگران و دانش‌آموزان ارائه دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروزه حجم، سرعت و دقت حرف جدی می‌زند، ابراز کرد: باید وقف علمی را بنا نهیم، در واقع ما می‌توانیم به این توسعه برسیم و پژوهش هایی که می‌تواند تاثیر گذار باشد در این کتابخانه انجام شود. در حال حاضر پژوهشگران بسیاری در ایران هستند که اتقافات بسیاری در شاخه‌های مختلف علوم رقم زده‌اند و تولیدات علمی و مقالات بسیاری فراهم شده است که باید تداوم و توسعه یابد.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم انجام وقف هایی از این دست تداوم یابد در حقیقت می توانیم برای وقف، فکر جدیدی به جامعه ارائه بدهیم و زمینه های مورد نیاز و لزوم وقف های جدید را به مردم معرفی کنیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.