بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شش شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز و ۱۲ شهر در شرایط نارنجی قرار گرفت.

 شش شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش قدس آنلاین،  محمدپهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین وضعیت کرونا در خراسان رضوی به خبرنگاران گفت: هم اکنون شهرهای بردسکن، خواف، سرخس، قوچان، کاشمر و کوهسرخ در وضعیت قرمز و بجستان، تربت حیدریه، جغتای، چناران، خلیل آباد، سبزوار، فریمان، داورزن، کلات، گناباد، مشهد و نیشابور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر شهرهای باخرز، تربت جام، خوشاب، درگز، رشتخوار، صالح آباد، مه ولات، در وضعیت زرد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.

 رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

پهلوان کاشی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که ۱۲۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۱۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۰۲ نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

 رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را ۱۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به ده روز گذشته حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است و بیشتر افرادی که در این بخش‌ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.

پهلوان کاشی با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، یک هزار و ۵۰۰ نقر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.