مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بازرسان شورای هیئات مذهبی و همکاران ما در سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیات‌ها نظارت خواهند داشت.

نظارت بازرسان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیئات مذهبی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی  در خصوص چگونگی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند موارد و تخلفات هیات‌ها را از طریق سامانه‌ «صدای هیات» به ما اطلاع‌رسانی کنند تا به موارد مذکور رسیدگی شود. همچنین بازرسان شورای هیئات و همکاران ما در دفتر تبلیغات اسلامی نیز در سطح استان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت خواهند داشت. علاوه بر این اخیرا جلسه توجیهی در این خصوص با مسئولان هیئات تحت عنوان «پرچم‌داران حسینی» برگزار شده است.  

وی در خصوص فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه اول ماه محرم گفت: در این ایام اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در چند بخش برنامه‌ریزی شده که از جمله آن‌ می‌توان به اعزام مبلغ به سراسر استان و حتی خارج از استان اشاره کرد. بر اساس سیاست‌گذاری‌های سازمان امسال با حرکتی تحولی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار روحانی اعزام خواهد شد و در دهه اول محرم(دهه تبلیغی محرم) هیچ روستای بیش از ۲۰ خانوار استان بدون مبلغ نخواهد ماند. در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بومی موجود در شهرستان‌ها گروه‌های تبلیغی که در طول سال با ما همراهی دارند، برای تبلیغ دهه اول محرم به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.  

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط هیئات مذهبی از اقداماتی محسوب می‌شود که برای آن هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با مشارکت دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری مشهد و مجموعه‌های دیگر از این هیئات حمایت صورت گیرد. همچنین در قالب برگزاری نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر» اقلام مورد نیاز هیئات با تخفیف ارائه و بن خرید در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.  

«جهاد تبیین» و «روایت امید» رویکرد مبلغان و مداحان در محرم امسال باشد

حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به تعداد خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی سطح شهر بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح مشهد و بیش از ۱۲۰۰ ایستگاه در سطح استان برپا شده که در تعدادی از آن‌ علاوه بر پذیرایی خدمات فرهنگی نیز ارائه می‌شود؛ به گونه‌ای که نمایشگاه‌های کتاب، ماشین‌نویسی و اجرای سرود در کنار تعدادی از این ایستگاه‌ها اجرا می‌شود.  

وی اضافه کرد:‌ در محرم امسال رویکرد حرکت هیئات، مبلغان و مداحان جهت جهاد تبیین و روایت امید مورد تاکید قرار گرفته تا از این طریق این موضوعات با یک همت و عزم جدی و جمعی به مردم منتقل شده و در میان آن‌ها رواج پیدا کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.