رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آبخیزداری برای پیشگیری از وقوع سیل ضروری است، گفت: می‌توان با آبخیزداری اقدامات مناسبی در رابطه با سیل انجام داد و از آب‌های سطحی هم بهره برد.

آبخیزداری، راه مقابله با سیل است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به ترافیک بر اثر بارندگی روز گذشته تهران، اظهارداشت: ترافیک روز گذشته نسبت به بارندگی روزهای گذشته کمتر بود.

وی افزود: سیل در تمامی منطقه و کشور رخ داد و متأسفانه عده‌ای از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند.

چمران با بیان اینکه باید اقدامی کلی در کشور انجام و از روان آب‌های شهری استفاده شود، تأکید کرد: می‌توان با آبخیزداری اقدامات مناسبی در رابطه با سیل انجام داد و از آب‌های سطحی هم بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در سیل امامزاده داود، بیان کرد: شهرداری تهران در منطقه امام زاده داود مسئولیتی نداشت اما در رابطه با این اتفاق ساکت نماند و شهردار تهران از ابتدایی‌ترین لحظات در محل حادثه حاضر شد.

چمران با بیان اینکه یک هزار نیروی خدماتی و ۵۰۰ نفر از سازمان بوستان‌ها تا روز گذشته در منطقه امامزاده داود حاضر بودند، گفت: شهرداری تهران با  امکانات خود به کمک مردم منطقه امامزاده داود رفت و فعالیت پاکسازی نیز ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که آبخیزداری باید در کوه‌های شمالی ادامه داشته باشد و حتی باید این آب‌ها را به عمق زمین ارسال کرد.

به گفته وی، این سیل قابل پیش‌بینی نبود زیرا این میزان بارندگی شدید قابل کنترل نبود و لایروبی باید انجام می شد.

وی تاکید کرد: در ارتباط با حوادث طبیعی و فردی که باید جبران خسارت کند تفاوت نظرهایی وجود دارد در رابطه با حوادث شهر مشخص نیست که چه اقدامی باید صورت گیرد بنده قانونی در این رابطه ندیده ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.