همه رده‌های نظامی و شاهدان عینی خودی و بیگانه حاضر در عملیات مرصاد شهادت می‌دهند که شهید سپهبد علی صیاد شیرازی فعال‌ترین و اثرگذارترین فرمانده حاضر در میدان عملیات مرصاد بود.

 روایت ترور فرمانده عملیات مرصاد به روایت یک شاهد عینی/امروز حیات جریان نفاق یک حیات مرگبار است

نبوغ نظامی و سابقه تلاشهای بی وقفه شهید صیاد شیرازی در تصفیه ارتش از عناصر ضد ‌انقلاب  و جایگزین کردن عناصر متعهد انقلابی به جای آنها امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را به خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بدل کرده بود نقش بی بدیل این سردار سپاه اسلام در عملیات غرور آفرین مرصاد وی را به هدفی برای منافقین کوردل بدل ساخت.  از این رو خبرنگار ما  با دکتر مهدی صیاد شیرازی فرزند برومند این سردار ارجمند سپاه اسلام در خصوص چرایی و چگونگی ترور شهید صیاد شیرازی به گفتگو پرداخته است که در ادامه می آید .

قدس آنلاین: بسم الله الرحمن الرحیم با تشکر از این که برای مصاحبه با ما وقت گذاشتید لطفاً به عنوان پاسخ به سؤال اول بفرمایید از منظر شما نگاه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به جریان نفاق چه ویژگیهایی داشت؟

صیاد شیرازی: سلام علیکم عرض ادب و احترام دارم خدمت شما و همه همکاران  و مخاطبان   پایگاه خبری  قدس آنلاین.  بسم الله الرحمن الرحیم  «رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا» «اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلی آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً اللهم جعلنی من اعوانه و انصاره » در پاسخ به سؤال نخست شما باید بگویم نگاه ایشان به جریان نفاق همان نگاهی است که قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ولایت نسبت به این جریان دارند. یعنی نگاه قرآن به ویژگیهای جریان نفاق این است که یکی از ویژگیهای اینها فریب کاری و نیرنگ بازی سران و پیروان این جریان است. به تعبیر قرآن کریم« یُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا یَشْعُرُونَ» دومین ویژگی نفاق از منظر قرآن کریم دورویی است« وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَیٰ شَیَاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ» سومین ویژگی اینها دروغگویی است.« وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ» چهارمین ویژگی مدنظر قرآن  برای این گروه تند زبانی است.« سَلَقُوکُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ» منافقین زبانهای تند و خشن خود را با انبوهی از خشم و عصبانیت به شما می‌گشایند. پنجمین ویژگی اینها ریاکاری در عبادت است.«وَإِذَا قَامُوا إِلَی الصَّلَاةِ قَامُوا کُسَالَی یُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا یَذْکُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِیلًا» همچنین پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «منافق کسی است که چون وعده دهد تخلف کند. هر گاه عملی انجام دهد آشکارش نماید. چون حرفی بزند دروغ گوید. اگر به او اطمینان کنند خیانت ورزد. هر گاه فراخ شود بی بند و بار شود و اگر در سختی گرفتار شود حیله ورزی و تقلب پیشه کند.»

قدس آنلاین: بعد از گذشت ۴۰ سال از عملیات مرصاد فکر می‌کنید این عملیات چه تأثیری بر روی تشکیلات منافقین داشت؟

صیاد شیرازی: باید گفت این عملیات زمینه انهدام و از بین رفتن جریان نفاق را فراهم آورد. بعد از گذشت ۴۰ سال امروز حیات جریان نفاق یک حیات مرگبار است و سخن، نقشه، رفتار و برنامه آنها در هیچ گوشه از کره خاکی به جایی نمی‌رسد. لکن باید بدانیم مادامی که ویژگیهای نفاق وجود دارد و شیطان و تفکر شیطانی وجود دارد باید مراقب نفاق بود. و از خاوند متعال بخواهیم به معنای واقعی کلمه نفاق را در بین همه بشریت نابود کرد و جای آن را جریان الهی، صالحین و مسیر حقیقت و نورانیت بگیرد و همه ما به فضل الهی از شر نفاق تا ابدیت مصون باشیم.

قدس آنلاین: به عنوان تنها شاهد ترور کمی از احساس و خاطرات خود در آن روز برای ما بگویید؟

صیاد شیرازی: ترور شهید صیاد یک ترور ناجوانمردانه بود مطئناً اگر در شرایط مساوی شهید صیاد رودر روی منافقین قرار می‌گرفتند. همانند مولایشان امیرالمؤمنین علی(ع) همه آنها را از پای در می‌آوردند و آنها نمی‌توانستند به مقاصد خود برسند. در بیان کیفیت ترور باید بگویم آن فرد با لباس رفتگری در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ش ساعت شش و نیم صبح زمانی که پدرم می‌خواستند بنده را با ماشین به سمت مدرسه ببرند و بعد از ان هم به سمت اداره بروند نزدیک منزل می‌آید پدرم وسایلشان را داخل ماشین گذاشتند من هم می‌خواستم بیرون بیایم آمدم تا درب پارکینگ را ببندم بابا هم ماشین را از پارکینگ آوردند بیرون و آن فرد با لباس رفتگری و ماسکی که به صورت زده بود. شروع می‌کند اطراف منزل را جارو کردن و بعد خود را به پدرم رسانده و نامه‌ای را به پدرم داده و وانمود می‌کند که یکی از رفتگران است و نیازی دارد. پدرم این نامه را می‌گیرد و مشغول خواندن می‌شود. پدرم در زمان قرائت نامه پشت فرمان بودند و ماشین هم یک تویوتا کریستا متعلق به ستاد کل بود. پدرم در مسئولیت ستاد کل بودند و با این وجود نه محافظ و  نه راننده داشتند. زمانی که ایشان مشغول خواندن نامه و من مشغول  بستن درب پارکینگ بودم آن فرد از این فرصت استفاده می‌کند و چهار گلوله به سمت پدرم شلیک کرد که بیشتر این گلوله‌ها به مغز ایشان اصابت کرد فرد ضارب بلافاصله به سمت کوچه پایینی فرار می‌کند جایی که یک فرد دیگر با موتورسیکلت آماده بود تا او را با خود ببرد. وقتی من به بالین ایشان آمدم دیدم تمام قسمت سر به پایین ایشان را خون گرفته است و در نهایت به همراه مستأجرمان پدر را در داخل ماشین مستأجرمان گذاشتیم  و به امید این که ایشان زنده باشند و شرایط جسمیشان برگردد به سمت بیمارستان فرهنگیان رفتیم اما وقتی ایشان را به بیمارستان بردیم دیدیم که این طور نشد و ایشان این گونه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. البته ایشان همان زمانی که گلوله‌ها به سرشان اصابت کرده بود به شهادت رسیده بودند.

قدس آنلاین: از منظر شما نقشه‌ای که اجانب و استکبار جهانی برای پس از ورود  منافقین به ایران طراحی کرده بودند چه بود و نقش شهید صیاد شیرازی در نقش بر آب کردن این ماجرا چگونه بود؟

صیاد شیرازی: نقشه آنها این بود که با ظاهر خودی وارد کشور شوند و از منطقه غرب به کشور نفوذ کنند تا بدین وسیله کشتار و جنایات بیرحمانه بیشماری نسبت به اقشار مختلف مردم ایران اعم از لشکری و کشوری مرتکب شوند. و تا تهران پیشروی نموده و به زعم خودشان حکومت سلامی را از بین ببرند و علم فاق را در کشور برپا کنند. پدر عزیز ما شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به محض اطلاع از حضور منافقین در غرب کشور با همکاری خلبانان هوانیروز با طرحی برخاسته از فرماندهی نخبه، قوی و متعالی از آسمان و هوا محلهای ورود منافقین به تنگه چهار زبر را شناسایی نمودند و آمار آنها را به زمین و آسمان و نیروهای امنیتی دادند و پس از بررسیهای لازم سپاه، ارتش و نیروهای مردمی و خلبانان هوانیروز چه از طریق زمینی و چه هوایی با منافقین مقابله کردند و نگذاشتند که آنها یک وجب از خاک سر زمین ما ایر ان را تصرف کنند. و ما همه ساله به افتخار پیروزی عملیات غرور آفرین مرصاد در کشورمان جشن می‌گیریم و یاد و خاطره آن مجاهدت عظیم  را گرامی می‌داریم در پایان هم از شما و همکاران شما کمال تقدیر و تشکر را دارم  و آرزوی موفقیت برای شما در همه عرصه‌ها داریم و برای شما و همه عزیزان همکارتان دعا می‎کنیم. أن شاء الله روح پدر بزرگوار ما و شهدای گران قدر عملیات مرصاد و ۱۷۰۰۰ شهید ترور  با اولیائشان محمد و آل محمد(ص) محشور باشد و ما شاهد این باشیم که به معنای واقعی کلمه مسئله نفاق در جامعه ما ریشه کن شود و جای آن را جریان الهی، صالحین و آرامش در کره خاکی بگیرد.

  انتهای پیام

خبرنگار: علی رحمانی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.