مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در سال جاری شناسایی، جمع‌آوری و تعیین تکلیف ۸۰۰۰ انشعابات و مصارف غیر مجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. در چهار ماه ابتدای امسال بیش از ۲۵۰۰ انشعاب و مصرف غیر مجاز شناسایی و تعداد ۲۲۰۰ مورد تعیین تکلیف شده‌ است.

شناسایی بیش از ۲۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان  در خصوص اقدامات آبفا مشهد برای شناسایی مصارف و انشعابات غیر مجاز آب طی سال جاری اظهار کرد: حجم ورودی آب در ابتدای سال آبی بیش از ۹۰ میلیمتر بوده است و سدها در سال آبی گذشته در مدت مشابه ۳۳ درصد پر بوده‌اند که در سال آبی جاری این رقم به ۲۴ درصد رسیده است. با وجود سیلاب‌های اخیر در حال حاضر ۲۹۸ میلیون متر مکعب آب در مخازن چهار سد تامین کننده آب شرب شهرستان مشهد ذخیره شده است.

وی افزود:همچنین طی چهار ماه ابتدای سال جاری مصرف آب در  مشهد نسبت به مدت مشابه سال  گذشته به دلیل کاهش مصرف در بخش خانگی ۲ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در خصوص شناسایی و برخورد با انشعابات و مصارف غیر مجاز در مشهد  صورت گرفته بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع و با توجه به اقدامات مرتبط با مدیریت تنش آبی در سال‌های اخیر شناسایی و برخورد با انشعابات و مصارف غیر مجاز به لحاظ تضییع حقوق مشترکان از منظر مصرف بی‌رویه و غیر قانونی که باعث عدم امکان توزیع عادلانه این نعمت خداوندی شده و همچنین موجب بروز خسارت به شبکه و تاسیسات آب مانند تخریب شبکه، هدررفت آب، عدم پرداخت آب‌بها و... می‌شود در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلیان افزود: از سال گذشته با پیگیری‌های مکرر و اخذ مجوز از مراجع قضایی که از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی صورت گرفته، اقدامات گسترده‌­ای برای تعیین تکلیف انشعابات غیر مجاز انجام شده و تشدید برخورد با این انشعابات و پیگیری برای صدور احکام بازدارنده در دستور کار قرار گرفته است؛ لذا در حال حاضر برای بهره‌برداران از انشعابات غیر مجاز صرفا به یک جریمه مالی اکتفا نمی­‌شود بلکه دستگاه قضایی هم جرایم قانونی بالاتری برای این موضوع در نظر گرفته و احکام شدیدتری هم بعضا در این خصوص صادر می‌شود که حتی می‌تواند منجر به حبس فرد خاطی شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۰ انشعاب و مصارف غیر مجاز شناسایی و تعیین تکلیف شد که همین موضوع یکی از مهمترین عوامل کاهش مصرف آب بدون درآمد شرکت به میزان یک درصد بوده است.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: علاوه بر انشعابات شناسایی شده از طریق شرکت آبفای مشهد تمام گزارش‌های رسیده از طریق سامانه سوت‌زنی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و با حمایت قضایی با متخلفان انشعابات غیر مجاز برخورد قانونی می­‌شود.  

وی افزود: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود به ­منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان در صورت مشاهده مواردی از انشعابات و یا مصارف غیر مجاز مراتب را از طریق سامانه سوت‌زنی و از طریق تماس با سامانه ۱۲۲ و ورود به کلید چهار، مراجعه به وبگاه شرکت آبفا مشهد به نشانی www.abfamashhad.ir، بخش «سوت‌زنی»،  تماس با شماره تلفن همراه ۰۹۹۸۱۴۵۹۳۸۱ متعلق به دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایا در ساعات اداری و یا ارسال پیامک در تمام ساعات شبانه‌روز و همچنین تماس با پیغام‌گیر دفتر حراست به شماره ۳۷۶۴۴۱ اطلاع‌رسانی کنند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.