قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برخی‌ این شبهه را مطرح کردند که آیا اجازه داشتیم سرود سلام فرمانده را در کربلا اجرا کنیم؟ بر اساس فتوای رهبر انقلاب و برخی از مراجع، هیچ شکی وجود ندارد که موسیقی سلام «فرمانده» از نوع حلال بوده است.

«سلام فرمانده» از نوع موسیقی حلال است

به گزارش قدس آنلاین، در برنامه روز دوشنبه جهان آرا که با موضوع «بررسی ظرفیت اجتماعی هیات‌های مذهبی» با حضور حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی روی آنتن شبکه افق سیما رفته بود، حجت الاسلام حریزاوی به مسائل و شبهات پیرامون سرود «سلام فرمانده» اشاره داشت. 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخشی از برنامه ضمن اشاره به تمجیدات رهبر انقلاب از پدیده‌های «سلام فرمانده» و جشن «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر و برخی شبهات مطرح شده از سوی منتقدان پدیده‌های مذکور بیان کرد: شیعه نو انگلیسی سعی می‌کند بخشی از اندیشه انقلاب اسلامی را بپذیرد که بخش موفقی از نظر او محسوب می‌شود؛ با ولایت فقیه مشکلی ندارد منتهی در تحلیل بعضی از رفتارها و تفکرات ولی فقیه شبهه ایجاد می‌کند. به طور مثال وقتی رهبر انقلاب از پدیده «سلام فرمانده» به عنوان پدیده‌ای جهان شمول یاد می‌کنند و یا از پدیده جشن غدیر - که به همت مردم رقم خورد - به عنوان یک پدیده عجیب یاد می‌کنند، عده‌ای از کسانی که گاهی از رهبری به نیکی یاد می‌کنند، با این قسمت از فرمایشات رهبری زاویه‌ دارند و در نقشه‌ای که دشمن برای به حاشیه بردن آن پدیده طراحی کرده، سعی می‌کنند آن را به حاشیه ببرند.

حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: این جریان صراحتا برای رهبری احترام قائل است، منتهی در بخشی از مواردی که رهبری ار آنها به نیکی یاد می‌کند، شبهه ایجاد می‌کند. برخی‌ این شبهه را مطرح کردند که آیا اجازه داشتیم سرود سلام فرمانده را در کربلا اجرا کنیم؟ اینجا ممکن است از نظر فقهی به یک موضوع بپردازیم که آیا موسیقی در اسلام حلال است یا حرام؟ اساسا موسیقی بر دو گونه است؛ حلال و حرام. بر اساس فتوای رهبر انقلاب و بسیاری از مراجع، هیچ شکی وجود ندارد که موسیقی سلام «فرمانده» از نوع موسیقی حلال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.