تلویزیون در این سال‌ها از ریزش مخاطبانش گله دارد اما پیکان این گلایه را باید به سوی خودش بگیرد. هر ساله مناسبت‌های ملی و مذهبی مشخصی وجود دارد که توقع از تلویزیون، آماده‌سازی خوراک خوب فرهنگی برای مخاطب در این ایام است.

دست در کیسه آرشیو

یکی از مناسبت‌های مهم برای مردم ما و شیعیان سراسر جهان، ماه‌های محرم و صفر و روزهای تاسوعا و عاشوراست. 
مجموعه‌های نمایشی همچون سریال، مینی‌سریال و تله‌تئاتر هم از فرم‌های جذاب و پرمخاطب در تلویزیون است که علاوه بر جنبه سرگرمی می‌توانند به نیاز مخاطب برای دریافت محتوای خوب مناسبتی پاسخ دهند اما امسال هیچ سریال جدیدی در فهرست پخش شبکه‌های تلویزیونی قرار نگرفته است و رسانه ملی به بازپخش بیش از ۱۰ سریال قدیمی بسنده کرده و خبری رسمی مبنی بر پخش سریالی جدید در این ایام نیست. «شب دهم»، «پیر وفا»، «گاندو»، «برف بی‌صدا می‌بارد»، «مختارنامه»، «مرضیه»، «یلدا»، «از سرنوشت۱»، «یک تکه زمین»، «پرده‌نشین» و «دیوار» سریال‌هایی هستند که این شب‌ها در جدول پخش صدا و سیما قرار دارند و از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌روند.
 پیش از این خبرهایی مبنی بر پخش سریال‌های جدید «شب آخر» به کارگردانی مهسا فتحعلی و مجموعه «زخم و خنجر» به کارگردانی حسین گنج‌خانی برای پخش از شبکه۲ منتشر شد اما در دهه اول محرم، اثری از این دو سریال در فهرست پخش تلویزیون وجود ندارد و زمان قطعی پخش آن‌ها هم مشخص نیست. سریال «عشق کوفی» هم به کارگردانی حسن آخوندپور چند روز پیش از آغاز ماه محرم کلید خورد و بعید است پخش آن به امسال برسد. 
تلویزیون در این سال‌ها سریال محرمی فاخری تولید نکرده و آن قدر به بازپخش سریال‌های تکراری یکی دو دهه پیش اکتفا کرده است که دیگر آرشیو سریال‌هایش خاک نمی‌خورد! صدا و سیما بدون اینکه ریالی برای تولید سریال جدید هزینه کند با پخش آگهی در بین سریال‌های قدیمی، سود کرده و در فراری رو به جلو، دلیل بازپخش این سریال‌ها را درخواست‌های مکرر مردمی عنوان می‌کند.

خبرنگار: کهندل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.