معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان بیمه سلامت به منظور اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد.

تفاهم‌ وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

به گزارش قدس آنلاین از وبدا، عباس عبادی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، همکاری هزینه کرد منابع حاصل از تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوبه هیات وزیران که در سال‌جاری تعیین شده است در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل نحوه بازتوزیع قانون تعرفه‌گذاری پرستاری که با همکاری سازمان نظام پرستاری و معاونت‌های پرستاری، توسعه و درمان وزارت بهداشت تدوین شده است، کارانه پرستاران پرداخت می‌شود.  

عبادی خاطرنشان کرد: دستورالعمل بازتوزیع قانون تعرفه‌گذاری تدوین و نهایی شده است و در روزهای آینده از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

بنا به این گزارش، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری به صورت طرح نمایندگان مجلس در قالب یک ماده واحده و دوتبصره در تاریخ ۶ تیر ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و ۱۳ تیر همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.  

بر اساس ماده واحده این قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد استاندارد بسته‌های خدمات،  تشخیصی و درمانی کادر پرستاری موضوع ماده(۱۶) قانون سازمان نظام پرستاری را در همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور تعیین و به استناد قانون بیمه همگانی با هماهنگی وزارت رفاه در چهارچوب سرانه مصوب، تعرفه سالانه پس از تصویب شورای عالی بیمه و هیأت وزیران اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.