سخنگوی گمرک گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال، ۱۵۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰۲ میلیارد دلار، بین ایران و سایر کشورها تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد در ارزش افزایش داشته است.

تجارت ۱۰۲ میلیارد دلاری کشور در دولت سیزدهم/ رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالای خارجی

به گزاش قدس آنلاین، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در مورد تجارت غیر نفتی دولت سیزدهم در ۱۱ماه استقرار دولت جدید، اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم و از اول شهریور ماه سال ۱۴۰۰تا پایان تیرماه امسال، ۱۵۱ میلیون و ۴۹۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۱میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار بین ایران و سایر کشورهای جهان تبادل شد که از لحاظ وزنی با رشد ۴درصدی و از لحاظ ارزش با رشد ۳۱درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

وی افزود: در این مدت ۱۱ ماهه و نسبت به مدت مشابه در دولت قبل، پنج میلیون و ۷۵۲هزار تن کالا و ۲۳میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار تجارت بیشتر بین ایران و سایر کشورها رقم خورده است.

لطیفی در مورد میزان صادرات در دولت سیزدهم، گفت: حدود ۱۱۳میلیون تن کالا به ارزش ۴۸میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار سهم صادرات غیر نفتی ایران در ۱۱ماه فعالیت دولت سیزدهم از کل تجارت غیر نفتی بود که با ۱۰میلیارد و ۱۱۱میلیون دلار صادرات بیشترنسبت به مدت مشابه، ۲۷درصد در ارزش رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در باره واردات ۱۱ماهه کشور در دولت سیزدهم توضیح داد: با توجه به سیاست تامین نیازهای ضروری کشور و واردات کالاهای ضروری از جمله واکسن های کرونا، کالاهای اساسی، نهاده های تولید، مواد اولیه و ماشین آلات تولید و با وجود بحران‌های بین المللی ۳۸میلیون و ۵۳۹هزار تن کالا به ارزش ۵۳میلیارد و ۶۲۲میلیون دلار، از ابتدای شهریور ۱۴۰۰تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ وارد کشور شد که ۱۳میلیارد و ۷۴۹میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه بوده که این میزان ۱۸ درصد در وزن و ۳۴درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

لطیفی در مورد میزان ترانزیت کالاهای خارجی در دولت سیزدهم، گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم در ۱۱ماه اخیر، ۱۲میلیون و ۸۷۵هزار تن کالای خارجی از مسیر جمهوری اسلامی ایران عبور کرده که نسبت به مدت مشابه ۵۸درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.