رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یک شرکت مهندسی پزشکی در این استان توانست نخستین تولیدکننده دستگاه سی. تی.اسکن در کشور شود و با تقویت ساخت داخل، کشورمان را از واردات این دستگاه بی نیاز کند.

خراسان رضوی نخستین استان سازنده دستگاه سی.تی.اسکن در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، امیررضا رجبی روز دوشنبه در بازدید از شعبه جدید این شرکت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: این شرکت افزون بر سی.تی .اسکن، موفق شد در دوران شیوع کرونا ونتیلاتور را نیز ساخته و کمک شایانی به استان در درمان بیماران کرونایی کند.

وی اضافه کرد: کشورهای دیگر گاه تصور می کنند که ایران توان دستیابی به فناوریهای برتر را ندارد در حالی که استعدادهای زیادی در کشور ما برای رسیدن به فناوریهای نوین و پیشرفت و توسعه وجود دارد و اگر ما مسوولان دولتی مانع نشویم هیچ مانعی در مسیر نخبگان کشورمان برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به طور قطع ساخت اولیه دستگاه هایی مانند ونتیلاتور و سی. تی. اسکن بدون واردات قطعات مورد نیاز از کشورهای دیگر ممکن نبود اما با تلاش دست‌اندرکاران و مهندسی معکوس توفیق ساخت کامل و تامین قطعات این دستگاه ها در داخل کشور فراهم شده است و حتی صادرات محصولی مانند ونتیلاتور در حال انجام است.

رجبی افزود: طبق قانون مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت باید نظارت یکپارچه ای از تولید تا عرضه محصولات داشته باشد و از این جهت ایجاد تعادل بین واردات و محصولات ساخت داخل ضروری است از این رو از واردات قطعات یا محصولاتی که امکان ساخت آن در داخل فراهم باشد جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از سوءاستفاده از هر نوع انحصار برای تولید داخل ادامه داد: تلاش وزارت صنعت اعمال حمایتهای لازم از تولیدات داخلی است زیرا تقویت محصول ساخت داخل باعث امیدآفرینی برای تولیدکنندگان و دانش آموختگان می شود چرا که واردکننده صرف کالا بودن باعث آسیب پذیر شدن کشور در بزنگاه ها و از دست رفتن فرصتهای اشتغال خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تقویت کالای ساخت داخل حتی این فرصت را به تولیدکنندگان داخلی می دهد که بتوانند در آینده صادرکننده ماشین آلات سازنده دستگاه ها و محصولات خود باشند و این کالاها را تحت لیسانس یا استاندارد خود تولید کرده و به عنوان یک طراح در سطح جهان مطرح شوند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.