نخست‌وزیر سوئد می‌گوید که به مفاد درج‌شده در توافق با ترکیه، به‌منظور موافقت آنکارا با عضویت این کشور در ناتو، عمل خواهد کرد.

نخست‌وزیر سوئد: برای عضویت در ناتو، به توافق با ترکیه عمل می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، بعد از هشدارهای مجدد ترکیه به سوئد درخصوص لزوم اجرا کردن متن توافقنامه با این کشور برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، استکهلم بر پایبندی‌اش به این توافق تاکید کرد.

«ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد امروز (سه‌شنبه) گفت کشورش به شرایط یادداشت تفاهم امضا شده با آنکارا برای رفع دلائل مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو عمل خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اندرسون طی نشست خبری توضیح داد که تصمیم برای استرداد یک شخص به ترکیه که به دلیل کلاهبرداری تحت تعقیب بود، طی هفته اخیر و بر اساس قوانین سوئد و قوانین بین‌المللی اتخاذ شد و استکهلم به همین روش به کار خود ادامه خواهد داد.

طبق این گزارش، دولت ترکیه در ماه ژوئن وتوی خود علیه تصمیم فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو را، پس از هفته‌ها مذاکرات پرتنش بر سر آنچه که آنکارا می‌گوید سوئد و فنلاند از گروهک تروریستی «پ.ک.ک» حمایت می‌کند، لغو کرد.

به عنوان بخشی از این قرارداد، ترکیه فهرستی از افرادی را که می‌خواهد سوئد استرداد کند، به این کشور ارائه داد اما از آن زمان نسبت به عدم پیشرفت این توافق ابراز ناامیدی کرده بود.

به نوشته رویترز، «مورگان جوهانسون» وزیر دادگستری سوئد نیز گفت: «این یک موضوع عادی است. فرد مورد نظر یک شهروند ترکیه است و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به اتهام کلاهبرداری در ترکیه محکوم شده است».

جوهانسون تاکید کرد که دیوان عالی کشور سوئد طبق معمول این موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که هیچ مانعی برای استرداد وجود ندارد.

این در حالی است که چند روز قبل کاردار سفارت سوئد در آنکارا به‌دلیل تجمع اعضای یک گروهک تروریستی در این کشور، به وزارت خارجه ترکیه احضار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.