همزمان با فرارسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان نشست صمیمی با آزاده دوران ۸ سال دفاع مقدس باجمعی از اهالی رسانه تبریز در ساختمان بسیج رسانه استان برگزار شد.

نشست صمیمی اهالی رسانه تبریز با آزاده سرفراز دوران دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، اصغر نعلبندپور در نشستی صمیمی با خبرنگاران این حوزه از بازگشت آزادگان به کشوررا به عنوان یک یوم الله یاد کرد که وقایع یک ملت در آن رقم خورده است .

وی با اشاره به سختی های دوران اسارت، بیان کرد: زمانی که صدام جنگ را آغاز کرد و جوانان برای دفاع از کشور برخاستند می دانستند این راه شهادت و اسارت دارد.

نعلبندپور ادامه داد: همه لحظات اسارت سخت بود بخصوص با شکنجه های روحی و جسمی رژیم عراق ولی آزادگان تلاش می کردند زمان اسارت را در کنار هم با آموزش مهارت های خود به یکدیگر، پرستاری از هم و ذکر و دعا سپری کنند.

این آزاده دوران دفاع مقدس که ۹ سال در زندان های عراق در اسارت بوده است، افزود: غربت و دوری از خانواده از یک طرف، وضع جنگ از طرف دیگر هم سختی های خود را داشت و در نامه معمولا که از طریق صلیب سرخ مبادله می شد و ماه ها طول می کشید از اوضاع آن هم مختصر مطلع می شدیم.

نعلبندپور اضافه کرد: برای نماز به سختی وضو می گرفتیم و آن را هم به تنهایی می خواندیم چراکه نماز جماعت ممنوع بود حتی قرآن و مفاتیح را از طریق صلیب سرخ درخواست کردیم و گرفتیم که مفاتیح را پس از مدتی جمع کردند.

وی ادامه داد: درسته مفاتیح را از ما گرفتند ولی ما در برگه های سیگار، دعاها را نوشته و پنهان کرده بودیم و بدین ترتیب مفاتیح داشتیم و از آن گذشته دعاها را حفظ کرده بودیم.

نعلبندپور گفت: علاوه بر حفظ اذکار و دعا و نوشتن آن ها، آموزش درس به یکدیگر، زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی جزو کارهایی بود که با مشغول شدن به آن ها سعی می کردیم لحظات سخت اسارت را تحمل کنیم هرچند امکاناتی نبود و در یک جای بزرگ به نام اردوگاه زندگی می کردیم.

وی ادامه داد: از کم ترین امکانات رفاهی که سرویس بهداشتی و حمام بود محروم بودیم و زمانی هم که اجازه داشتیم به قدری در نوبت می ماندیم که یا آب قطع می شد یا زمان آن را اعلام می کردند تمام شده است و با شکنجه به اردوگاه روانه مان می کردند.

نعلبندپور نبود امکانات بهداشتی و پزشکی را هم از دیگر سختی های اسارت عنوان و اظهار کرد: اگر کسی مریض می شد نوبت می دادند نوبتی که حداقل دو هفته طول می کشید و برای هر دردی قرص والیوم می دادند چراکه تلاش داشتند اسرا را معتاد و از این طریق از بین ببرند.

وی افزود: با تدبیری که با همدیگر داشتیم والیوم ها را مخفی کردیم طوری که یک کاسه و نیم جمع کردیم زمانی که صلیب سرخ برای نظارت آمد به آن ها ارایه کردیم و وضع خودمان را نشان دادیم.

نعلبندپور ادامه داد: سال ۶۹ پس از گذشت دو سال از قطع نامه ۵۹۸، که تبادل اسرای جنگی از مفاد آن بود اجرا شد و به کشور بازگشتیم، قطع نامه ای که فقط به همین مفاد آن عراق عمل کرد و قبل از تبادل اسرا هم برای اینکه تبلیغات رسانه ای کنند اسرا را به کربلا و زیارت بردند تا به زعم خودشان خود را از همه کرده هایشان مبرا کنند در حالی که همه می دانستند دروغ و تبلیغات است.

اصغر نعلبندپور آذر ۱۳۶۰ زمانی که فقط جوان ۲۰ ساله بود در عملیات مطلع الفجر در منطقه گیلانغرب پس از چند روز تحمل محاصره و گرسنگی و تشنگی در اثر آتش شدید دشمن به اسارت نیروهای رژیم بعثی در می آید و پس از ۹ سال اسارت در اردوگاه های عراق سال ۱۳۶۹ به کشور بازمی گردد.

ناگفته نماند که این آزاده سرفراز میهن عریزمان اقدام به نگارش کتاب در مورد ۹ سال اسارت نموده که در آینده نچندان دور توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به چاپ خواهد رسید. در آخر نشست از طرف سازمان بسیج رسانه از ایشان تجلیل بعمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.