عضو کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی شهرداری به شورای شهر، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ باید تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ارائه می‌شد ولی تاکنون این موضوع محقق نشده است.

تعلل ۳ماه شهرداری مشهد در تحویل  لایحه تفریغ بودجه

به گزارش قدس انلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسین حسامی در جلسه کمیسیون تلفیق که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: براساس برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی شهرداری به شورای شهر، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ باید تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به ارائه می‌شد ولی هنوز کامل محقق نشده است.

وی افزود: یکی از واجبات مدیریت شهری، ترسیم نقشه راه، چشم‌اندازها و افق ۴ ساله پیش روست؛ این برنامه ۴ ساله باید نهایتا تا ۱۵ مردادماه امسال تهیه و به شورای شهر تحویل داده می‌شد ولی این برنامه نیز هنوز به شورای شهر ارسال نشده است.

حسامی با تاکید بر اینکه شهردار باید تذکرات شورای اسلامی شهر را جدی بگیرد، گفت: در شرایطی که برنامه ۴ساله قرار بوده افق پیش روی مدیریت شهری در دوره ششم را روشن کند، با گذشت یک سال از فعالیت شورای اسلامی در این دوره و ورود به سال دوم، هنوز بلاتکلیف است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به موضوع «مهندسی ارزش» اشاره و تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در این زمینه، اجرایی کردن مهندسی ارزش در فاز مطالعاتی پروژه‌هاست و نه حین اجرای عملیات عمرانی؛ مهندسی ارزش باید خروجی‌محور باشد.

حسامی با بیان اینکه مهندسی ارزش به منظور کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها، افزایش بهره‌وری و کیفیت آنها در دستورکار قرار می‌گیرد، گفت: با ابلاغ لایحه درآمدهای پایدار، شهرداری‌ها در حوزه درآمدهای نقدی با مشکل روبرو خواهند شد و در چنین شرایطی، اهمیت پرداختن به مهندسی ارزش بیش از پیش حس می‌شود.

وی افزود: گام برداشتن در مسیر مهندسی ارزش موضوعی ضروری است و مهندسی ارزشی کاربردی را باید دنبال کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.